  • Data: 2018-10-21 11:47:07
    Temat: Re: Moduł GPS jako źródło czasu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/21/18 11:25 AM, b...@g...com wrote:

    > Bardziej mi chodziło o te ruchome dni w których przestawia się czas
    > z letniego na zimowy. I tu są dwie opcje.
    > 1. dokopać się w internetach do info które to dni i uwzględnić je w sofcie
    > 2. ręcznie 2x do roku zmieniać czas.

    Ale chwilę, to że są ruchome nie znaczy wcale, że są nieokreślone. To
    tak samo jak z Wielkanocą - każdego roku wypada w innym dniu, ale masz
    konkretny algorytm, który pozwala Ci obliczyć datę dla danego roku roku.
    W paru swoich projektach korzystałem ze znalezionej w Internecie
    funkcji, która ładnie wyliczała dni zmiany czasu. Następowała ona
    automatycznie o właściwej porze. Nie trzeba było niczego sprawdzać w
    Internecie. Na dobrą sprawę mógłbym także użyć standardowych funkcji z
    time.h.

    Problem może się pojawić dopiero wtedy, gdy władza zmieni reguły
    decydujące o zmianie czasu, albo zupełnie ją zlikwiduje (co też może
    niedługo zastąpić). Wtedy czeka nas aktualizacja oprogramowania. Dobrze
    też uwzględnić w opcjach możliwość wyłączenia automatycznej zmiany.

    > Jeżeli i tak czas będzie zmieniany 2x do roku, to po co GPS?
    > Rozumicie? Nie ma sensu rozczulać się nad dokładnością 1s na 10 lat
    > kiedy 2x do roku wystąpi błąd 1h na dobę.

    Ja tam akurat lubię, kiedy wszystkie zegary w moim domu pokazują
    dokładnie ten sam czasu i nie ma wątpliwości co do tego, która
    konkretnie jest godzina, bo komórka pokazuje cop innego, zegar na szafce
    nocnej co innego, a zegarek na ręce jeszcze co innego. No i zewnętrzne,
    wiarygodne źródło czasu oszczędza mi kłopotu z ustawianiem tego
    wszystkiego ręcznie.

    Przychodzi mi do głowy jedna praktyczna sytuacja, kiedy takie podejście
    się sprawdza. Pamiętam, że parę lat temu w którymś z polskich miast
    doszło do sytuacji, kiedy kontroler wlepił mandat człowiekowi za jazdę z
    nieważnym biletem. Pasażer upierał się, że jeszcze zostało mu parę
    minut. Co było powodem? Kasownik nie miały zewnętrznego źródła czasu i
    zostały błędnie ustawione przez kierowcę (czy innego pracownika
    zajezdni). Kontroler korzystał z własnego, dobrze ustawionego zegarka.
    Gdyby tylko stosowano synchronizację z zewnętrznym źródłem czasu, nie
    doszłoby do takiej sytuacji.

    > Nie widziałem takich. Odjechane są biconical
    > http://schwarzbeck.de/Bilder/9113shortb.jpg

    Idealnie by mi coś takiego pasowało do projektu.
    Można coś takiego kupić za jakieś rozsądne pieniądze?