    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Date: Fri, 15 Mar 2019 23:53:50 +0100

    W dniu 2019-03-14 o 23:03, Poldek pisze:

    > W zastosowaniach domowych posługiwanie się płytami, jakie by nie były -
    > DVD, BluRay, czy inne, to już nie ma sensu. Po co przechowywać fizyczne
    > płyty, które zajmują miejsce i znalezienie właściwej płyty i właściwego
    > pliku, gdy potrzebny zajmuje absurdalnie dużo czasu?

    W celu archiwizacji? Archiwizacja ma to do siebie, że czas dostępu do
    danych nie jest aż tak istotny jak pewność że te dane da się odczytać.
    Miejsce na dyskach twardych jakoś przestało tanieć, w najtańszych
    dyskach niby spadło poniżej ceny jednostki miejsca na markowej płycie
    DVD, ale nie na tyle by trzymać te same dane na kilku dyskach...

    > A takie plastikowe płyty niesamowicie szybko stają się plastikowym
    > śmieciem trudnym do utylizacji.

    ...bo w przeciwieństwie do płyt DVD+/-R i CD-R, które poprawnie
    przechowywane wytrzymają dziesiątki lat, dysk twardy po odłączeniu od
    komputera, przy kolejnej próbie dostępu do danych może okazać się być
    już tylko przyciskiem do papieru. Nie wiem skąd się biorą mity o
    awaryjności płyt, mam do dziś np. te które wypalałem w 1996 i czytają
    się tak samo dobrze jak 20 lat temu. Naści przykład CD-R wypalonego
    prawie 22 lata temu:
    https://i.imgur.com/GM7DcIp.png