  • Data: 2019-04-03 22:41:31
    Temat: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Od: knrdz <x...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-03 o 22:22, ń pisze:
    > Przypominasz mi urzędnika sądowego, który pismo dzieli na pół i pierwsza połowę
    wpina w jednym tomie akt, a drugą w osobnym kolejnym
    > tomie, bo wg instrukcji każdy tom ma mieć po 400 stron.

    ...napisał "urzędnik", który odkłada na półkę kolejny segregator, mimo
    że w poprzednim ma jeszcze połowę wolnego miejsca, bo zgodnie z
    instrukcją którą sobie sam zadał, każdy segregator musi dotyczyć okresu
    od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca. I z tego samego powodu
    gdy w tym nowym segregatorze brakuje miejsca kseruje dokumenty skalując
    je tak by zmieściły się dwa na stronie, a oryginały wrzuca do niszczarki.

    > Lub ciekawy film na dwóch płytach.
    > Co kto lubi.

    Albo jeśli ciekawy film jest na tyle ciekawy by go zarchiwizować, na
    dodatek tak by oglądać go bezpośrednio z płyty, może zastosować nieco
    droższą płytę dwuwarstwową, albo przejść na płyty Bluray i mieścić kilka
    takich filmów na jednej. Normalny człowiek jeśli płyty traktuje jako
    rzeczywiście archiwum i chce mieć je "tanio i dobrze" rzeczywiście
    wrzuca film w mkvtoolnix i dzieli go na dwa w ten sposób że odtwarzając
    je z dysku nie widzi nawet momentu w którym jest to cięcie, film i
    wszystkie dodatki (np. podział na chaptery) odtwarzacz widzi tak jakby
    był w jednym pliku. Tyle że przed odtworzeniem tego filmu trzeba go
    przenieść z archiwum (płyt) na nośnik roboczy (dysk twardy/ssd).

    > Gdyby dzielenie na "paczki" po 4,5 GB nie było upierdliwe, to ludzie robiliby sobie
    np. po piętnaście partycji na dysku ;-)

    Co ma piernik do wiatraka?

    > Z wielosesyjnością CD/DVD-R bywał jakiś problem z kompatybilnością, czyli
    dokładanie kolejnego problemu.
    > To już wolałem płyty re-writable.

    Nie bywał. Specyfikacja nie przewiduje, więc takie płyty odczytują się
    na pewno tylko na pecetach. Choć jeśli dobrze pamiętam to miałem kiedyś
    jakiś chiński "odtwarzacz multimedialny", z którego oglądałem na TV
    seriale z nagrywanych multisesyjnie płyt.