    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    <q6haeq$enj$1@node1.news.atman.pl> <q6u01a$qhn$1@node2.news.atman.pl>
    <q6ua12$al4$1$Adam@news.chmurka.net> <q6vl3k$c41$1@node2.news.atman.pl>
    <q6vtgs$k8q$1@node2.news.atman.pl>
    <5c94f128$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c952934$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7krq6$s9c$1@node2.news.atman.pl> <guHnE.86789$fR6.64364@fx03.ams1>
    <q7o5qa$rpl$1@node1.news.atman.pl> <QaVnE.15770$Av5.8936@fx12.ams1>
    <eCyoE.78707$qP7.13858@fx23.ams1>
    Date: Thu, 25 Apr 2019 05:10:56 GMT

    On 2019-04-02, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Interesujące z tą klapka, bo mam ten sam problem z dwoma czy trzema
    > różnymi pionierami i tylko pionierami. A że są jeszcze jednolicie juchy
    > czarne to trafić na szybko spinaczem nie jest łatwo.
    >
    > Zamówiłem S09XLB. Na cdrinfo.pl w danych technicznych S09XLT jest razem
    > z S09XLB, więc wydaje się przypuszczenia co do ratail vs bulk są
    > słuszne.

    S09XLB przyszedł i okazało się, ze co bym nie zrobił to czyta z maks.
    prędkością ca 8MB/s. Ale za to zapisuje z 0.1-0.2MB/s :)

    W międzyczasie sprawdziłem ten BDR-206, który od paru lat mam i...
    niczego już nie czyta, tak, że chyba poprzestanę na LG bo na te kilka
    napedów, które mam, żaden takiego numeru mi nie wyciął.

    A przy BDR-206 efect jest taki jak w niektórych padających dyskach
    twardych - wydaje się, że nie może się rozkrecić. Po włożeniu płyty
    mrugnie sobie czerwonym i niebieskim laserem i zaczyna rozkręcać płytę
    po czym po dojściu do pewnej, nie za dużej prędkości siada i próbuje na
    nowo. Ktos się z spotkał z czyms takim?

    Wspomniałem o dyskach twardych bo zdarzyło mi się ze 2x uratowac z
    takiego dysku dane w ten sposób, że jak się zaczynał rozkrecać to brałem
    taki dysk do ręki i robiłem delikatny obrót ręka w płaszczyśnie talerzy
    co powodowało, że dysk wchodził na wyższe obroty i dalej już szedł
    normalnie. Takie rzeczy się zdarzały dla dysków długo nie uzywanych
    (kilka lat) a ten napęd BD tez w sumie leżał nieuzywany chyba ze 2 lata.
    Jakiś "zastany" opór, zaczyna sie rozkręcać i nagle siada bo prąd bierze
    za duży - tak to przynajmniej objawowo wygląda.

    --
    Marcin