  • Data: 2010-05-14 12:13:50
    Temat: Re: Most
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On May 14, 12:43 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tam w dalszym opisie podane ze zalozyli mu czujniki monitorujace
    > obciazenia zmienne prowadzace do zmeczenia :-)

    W reaktorach jądrowych, wytwornicach pary i jeszcze szeregu innych
    urządzeń siłowni jądrowej dokonuje się regularnych inspekcji różnymi
    metodami (radiograficznymi w szczególności) w celu monitorowania
    defektów. Każdy kawałek żelaza ma mapę defektów, którą się analizuje
    pod kątem tempa ich wzrostu i dynamiki powstawania nowych. Bardzo
    łatwo znaleźć informacje w sieci jak duże jest aktualnie pęknięcie w
    płaszczu reaktora X w elektrowni Y i kiedy osiągnie maksymalną
    dopuszczalną wielkość, albo ile rurek ostatnio zaspawano w wytwornicy
    pary z powodu przekroczenia dopuszczalnych rozmiarów pęknięć. A to są
    elektrownie, które mają cały szereg innych mechanizmów zapobiegania
    katastrofom. Most, jeśli się połamie, po prostu się zawala: giną
    ludzie, przerywane są szlaki komunikacyjne, na pokrycie strat
    materialnych i odbudowę samego mostu potrzebne są pieniądze. Dlatego
    nie rozumiem tej emotikonki na końcu Twojego zadania.

    > Wydaje mi sie ze tu sprawa jest akurat znana - jednostajny ksztalt
    > jest niepotrzebnie drogi i ciezki w mniejscach mniej obciazonych.

    A na jakiej podstawie założyłeś że ekonomika była jedynym kryterium
    wyboru projektu? Popatrz na piramidy, co w nich jest ekonomicznego? A
    stoją do dziś...

    Konrad