  • 11. Data: 2022-12-13 14:18:19
    Temat: Re: Multimetr uniwersalny z automatycznym wyborem funkcji
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2022-12-12 17:53, Adam wrote:
> [...]
    równolegle, a amperomierz szeregowo...

    > Czyli trzy razy na sekundę zastanawia się, czy ja chcę sprawdzić diodę, czy
    > spadek napięcia na niej, czy tylko poliszczeć przy nieprzerwanym obwodzie?
    >
    > To ja dziękuję, nie chcę takiego nawet za darmo.
    > Wolę mojego starego M-36860D.

    No ja sobie wyobraziłem, że ustawiam pr-kiem prąd spoczynkowy wzmacniacza...
    I natychmiast, wcale nie po 1/3 sekundy
    myśl: "Ku..! Niee!"

    Włodek

  • 12. Data: 2022-12-13 15:56:18
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    On 2022-12-12 17:53, Adam wrote:
    > Ale mam bardzi ciekawy automacik do elektroniki.

    Też mam, fajna, pomocna zabawka, tylko jak mu wsadzisz tyrystor, to
    będzie się upierał, że to tranzystor i to jeszcze PNP.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2022-12-13 16:07:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 13.12.2022 o 15:56, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Też mam, fajna, pomocna zabawka, tylko jak mu wsadzisz tyrystor, to
    > będzie się upierał, że to tranzystor i to jeszcze PNP.

    Mój wyczaja poprawnie. Atlas DCA55.

    P.P.

  • 14. Data: 2022-12-13 19:59:12
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2022-12-12 o 15:50, Krystek pisze:
    > Chciałbym sobie sprawić uniwersalny miernik do elektryczności. Aktualnie
    > mam zwykłego żółtka za circa about 20 zł. Zastanawiam się nad takim jego
    > zamiennikiem, w którym nie trzeba wybierać funkcji, tylko urządzenie
    > samo wie co mierzyć. Korzystał ktoś z takiego? -
    > https://www.eltrox.pl/forscher-miernik-uniwersalny-t
    rue-rms-fs705.html
    > Warto, nie warto? Może jest coś lepszego tego typu w zbliżonej cenie?
    >
    > K.

    ... ano właśnie - to ja się "podepnę".

    Z elektroniką mam do czynienia już jakiś czas (w sumie to ponad 30 lat)

    Na M-3660D zbierałem pół roku i w 1995 kupiłem sobie oficjalnie w
    warszawskim AVT. Mam go do dzisiaj i nadal działa jak należy.

    W międzyczasie chciałem sobie kupić oscyloskop od metexa, ale firma
    padła i mimo ich fajnych rozwiązań - skończyło się na niczym.

    Obecnie używam mierników "uniwersalnych" w ramach opracowań
    hobbystycznych, ale jak to facet chciałbym mieć coś w miarę uniwersalnego.

    Uni-T, fulke czy coś co będzie działać równie długo jak metex ?

    I co by u nich wybrać ?

    Czego oczekuję:

    - V, A, F, C, pomiar tranzystorów, diody, ciągłości obwodów itp - coś co
    każdego elektronika podstawowe: stany logiczne TTL i CMOS.

    Zakresy: V do 1 KV, A do 20A, F powiedzmy to 100MHZ lub jeśli da radę to
    do 1 Ghz, C powiedzmy do 1 F starczy.

    Byłoby SUPER jeśli tak jak w przypadku M-3600D byłaby możliwość pracy
    dwuzadaniowej.: w jednym aczasie napięcie zmienne i częstotliwość.

    Cena powiedzmy do ok 500-700 zł. W razie gdyby to było "za mało" jestem
    w stanie dać powiedzmy max 1 kzł, ale oczekuję tego co powyżej.

    Wyświetlacz oczywiście podświetlany i możliwość rejestracji parametrów
    chociaż przez USB->PC.

    Ktoś może polecić coś sensownego ?

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 15. Data: 2022-12-13 21:27:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 16:07:43 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Mój wyczaja poprawnie. Atlas DCA55.

    Ja mam "zabawkę" o nazwie LCR-TC1.

    Wadą jest wbudowany akumulator. Wolałbym zasilanie na R6 albo 6F22, ale
    tylko ze względu na sporadyczne używanie. Przy częstszym używaniu być może
    akumulator lepiej się sprawdza, ale też lepiej, gdyby był wymienny - jakiś
    typowy, np. rozmiaru 18650.

    Natomiast wyświetlacz bardzo czytelny, pomiary porównywalne z Metexem.

    Mam przejściowe braki na linii zaopatrzenia w tyrystory ;) więc nie mam jak
    sprawdzić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2022-12-15 22:20:02
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 13.12.2022 o 12:18, a...@p...onet.pl pisze:
    rue-rms-fs705.html

    > Miałem przez chwile coś podobnego "automatycznego" z zaraz zwracałem.
    > Główne uwagi:
    > - napięcia mierzył tylko powyżej 1V (bo to granica co mierzy napięcie czy
    rezystancję) - na tym pokazanym to chyba od 0,6V
    > - piszczek ciągłości obwodu - w moim było ponad sekundowe opóźnienie (bo musiał
    zdecydować co mierzy i to zmierzyć)
    > - na moim pomiar diody to było nie wiadomo co mierzył - rezystancję czy spadek
    napięcia.

    Noooo dobra, poszukałem na AliExpress i zakupiłem taki oto: ANENG SZ02 -
    <https://www.aliexpress.com/item/1005004642327500.ht
    ml> To, co mnie
    przekonało to nagranie wideo zamieszczone na stronie produktu. Całkiem
    ciekawe opcje i funkcjonalność. Warto zerknąć na wideo.

    K.

  • 17. Data: 2022-12-16 00:05:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/12/2022 19:59, titanus wrote:
    > Uni-T, fulke czy coś co będzie działać równie długo jak metex ?

    Jedyne co Cie powinno interesować, to czy mierzysz obwody o wysokich
    mocach/napięciach/prądach.

    Wtedy absolutnie obowiązkowo musisz kupić solidnie zabezpieczony miernik
    i tutaj nie ma co oszczędzać. Fluke.

    Jesli jednak nie mierzysz nic takiego super wybuchowego, to spokojnie
    bierz coś chińskiego. Ja mam UT61E i bardzo go sobie chwalę za wysoką
    rozdzielczośc a i dokładność nie najgorsza (lepsza niż w specu i
    marudzeniu Flukowców).

    Innymi słowy: kup dwa :). Jeden siermiężny z U,A, ale bezpieczny, do
    elektryki, Fluke, do tego Twojego 1kV. Drugi z bajerami, ale do niskich
    parametrów typu pomiary elektroniki.

    > Wyświetlacz oczywiście podświetlany i możliwość rejestracji parametrów
    > chociaż przez USB->PC.

    UT61E to potrafi, izolowany optycznie, ale od czasu jak go kupowałem
    jest wiele innych, aleternatywnych i pewnie lepszych. Widuje powoli
    takie z Bluetooth. Nawet dorobołem sobie bluetooth do mojego Metexa :P

    Nie ma tranzystorów. W/g niektórych gwiazd internetowych, pomiar
    tranzystorów dyskwalifikuje miernik...

  • 18. Data: 2022-12-16 00:14:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/12/2022 00:05, heby wrote:
    > Nawet dorobołem sobie bluetooth do mojego Metexa :P

    Poprawka: Mastecha.

  • 19. Data: 2022-12-16 08:03:29
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2022-12-16 o 00:05, heby pisze:

    > Jedyne co Cie powinno interesować, to czy mierzysz obwody o wysokich
    > mocach/napięciach/prądach.

    Z racji wykonywanej pracy i wykształcenia (elektryk) - i to <cit> obwody
    o wysokich mocach/napięciach/prądach </cit> ; a racji pasji, hobby to
    też: <cit> nie mierzysz nic takiego super wybuchowego </cit>

> [...]
    >
    > Innymi słowy: kup dwa :). Jeden siermiężny z U,A, ale bezpieczny, do
    > elektryki, Fluke, do tego Twojego 1kV. Drugi z bajerami, ale do niskich

    W sumie to mam kilka właśnie, aczkolwiek wyobrażałem sobie, że od
    "tamtych" czasów technologia poszła do przodu i w jednej obudowie można
    już dostać coś co będzie w miarę uniwersalne, za w miarę znośną cenę.

    Do doraźnych sprawdzeń elektronicznych - wspomnianego metexa + bardziej
    szczegółowo: Steinberg Systems 1011173 (tak, wiem: to nie Fluke :) )
    Do tego, pomiary podstawowe elektryczne: uni-t 202+, a jeśli chodzi o
    szczegóły Sonel MPI-520.

    Jednak, powoli obszar moich zainteresowań przesuwa się ku elektronice/
    automatyce N/N, więc szukam miernika uniwersalnego, który by mógł pomóc
    w takim zakresie. Chodzi mi po głowie coś, co ma już wyświetlacz LED i
    jest w stanie zanalizować np podstawowe sygnały np SPI, czy jakiś
    delikatny analog: od wysterowania tyrystorków, po np napięcie z czujnika
    temperatury czy ciśnienia.

    W przygotowaniu mam kilka projektów "domowych" w których taki miernik by
    się przydał podczas uruchomienia.

> [...]
    > takie z Bluetooth. Nawet dorobołem sobie bluetooth do mojego Metexa :P
    >
    > Nie ma tranzystorów. W/g niektórych gwiazd internetowych, pomiar

    ...też o tym myślałem, ale nie chce mi się kupować czytnika dyskietek
    5,25" :))))))))) (mam jeszcze oryginalny program do metexa na takiej
    dyskietce :)) - ciekawe swoją drogą czy w ogóle da się ją jeszcze odczytać )
    Zresztą na ilość rzeczy jakie sprawdzam metexem nie widzę potrzeby
    rejestracji parametrów z niego.

    Podsumowując - dzięki za odpowiedź - zobaczę co fluke ma w swojej
    ofercie. :)

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 20. Data: 2022-12-16 14:07:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/12/2022 08:03, titanus wrote:
> [...]
    > 5,25" :))))))))) (mam jeszcze oryginalny program do metexa na takiej
    > dyskietce :)) - ciekawe swoją drogą czy w ogóle da się ją jeszcze

    Kup sobie to:

    https://pl.aliexpress.com/item/1005004063983355.html

    Mam. Mimo uproszczonej budowy - zaskakująco użyteczne.