  • Data: 2018-02-09 11:22:12
    Temat: Re: Multiplekser przełączający grupę linii
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.02.2018 10:14, J.F. wrote:

    > To sie nazywa reset asynchroniczny i ma wady - bo ten stan 6 sie na
    > chwile pojawia, potem znika, impuls resetujacy jest krotki, moze byc za
    > krotki - no ale to nie w kombinacji z 141.

    Hmm... Ale przecież impuls resetujący jest krótki właśnie dlatego, że
    licznik zostaje zresetowany. Normalnie linia jest ustawiana na czas
    trwania cyklu generatora taktującego licznik z wyjściem binarnym.
    Jeśli zostanie ustawiona linia 6, licznik się zresetuje i znów będę miał
    ustawioną linię 0, a linia 6 przestanie być aktywna. Jednak będzie to
    miało miejsce już po restarcie licznika, więc jakim cudem impuls
    resetujący miałby być za krótki? Co jest nie tak z moim rozumowaniem? :)

    > Podobnie dobrze robi to jedna bramka N/AND na bicie 1 i 2 - jak na obu
    > sa jedynki, to znaczy ze mamy 6 i resetujemy.

    Hmm... Takie rozwiązanie też na dobrą sprawę mogę wykorzystać, tylko to
    oznacza dodanie kolejnego scalaka. Dlaczego ten sposób jest lepszy od
    wykorzystania linii 6 układu 141?