eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaNOM - co się z tym stało? › Re: NOM - co się z tym stało?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: NOM - co się z tym stało?
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2cjqiiuttz0o$.7fam22zpqsp7.dlg@40tude.net>
    <ol9lp1$du5$1@node1.news.atman.pl>
    <597860c5$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <ol9qid$inj$1@node1.news.atman.pl>
    <5978b793$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <olb1n7$udh$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5979ce52$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5979e719$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <597a2221$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <597b01ce$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: : : :
    Date: Fri, 28 Jul 2017 12:21:36 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 32
    NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
    X-Trace: 1501237372 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 643 77.253.217.116:49292
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:240175
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan J.F. napisał:

    >>>> W Polsce we wspomnianych latach sześćdziesiątych wyznawano zasadę,
    >>>> że człowiek kulturalny nie rozmawia przez telefon dłużej niz trzy
    >>>> minuty, bo telefon jest do spraw poważnych, a nei do gadulstwa.
    >>> No bo telefon byl do spraw sluzbowych :-P
    >> Ta sama zasada dotyczyła telefonów prywatnych.
    >
    > Ale ile ich bylo ?

    Mieliśmy w domu warszawską książkę telefoniczną. Rok wydania ten sam,
    co oryginału książki E.T. Halla. Tom z abonentami prywatnymi był trzy
    razy grubszy od tomu "Instytucje". Ale był też tom trzeci, województwo
    warszawskie. W przybliżeniu odpowiadało ono obecnemu mazowieckiemu.
    Książka była chyba jeszcze cieńsza od tej z instytucjami.

    > Tak swoja droga ... zasada propagowana przez operatorow ?
    > Ktorym taki gadula zajmowal cenne zasoby centrali ..

    Na pewno jeden z powodów. Ale co ciekawe, gdy już te zasoby przestały
    być cenne i deficytowe, to dopiero wtedy wprowadzono rozliczenie czasu
    rozmów. W każdym razie mnie o tej zasadzie mówiono w szkole podstawowej,
    na lekcji polskiego bodajże. Wtedy uczono takich praktycznych rzeczy,
    jak na przykład pisanie listu do wuja Leona.

    Jarek

    --
    Słuchajcie, mój Szwejku: nie mam czasu na żadne ględzenie. Wojskowe rozmowy
    telefoniczne to nie pogawędka okazyjna, jak na przykład, gdy się kogoś przez
    telefon zaprasza na obiad. Rozmowy telefoniczne muszą być krótkie i jasne.
    Przy takich rozmowach nie mówi się: "Posłusznie melduję, panie oberlejtnant."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: