    Subject: Re: NOM - co się z tym stało?
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: PiotRek <b...@g...pl>
    Date: Thu, 3 Aug 2017 09:26:42 +0200

    W dniu 2017-08-02 o 04:44, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnonugie.7jg.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    >
    > 1. O ile przyjmuje, bo już np. ci od licznika prądowni nie przyjmują i
    > nawet, jak się ma wystarczającą gotówkę i wyraża natychmiastową gotowość
    > zapłaty tu i teraz, nie przyjmą i wyłączą.

    Sławku, kiedyś pisałeś, że dokładnie czytasz każdy regulamin
    (o ile dobrze pamiętam, to chodziło Ci wtedy o regulaminy
    rozmaitych serwisów internetowych). A Regulaminu przewozu środkami
    lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie nie przeczytałeś?
    ;-P

    Oto stosowny cytat:

    § 10
    1. W przypadku stwierdzenia braku odpowiedniego ważnego biletu lub braku
    ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo
    ulgowego przejazdu, kontroler biletów pobiera właściwą należność za
    przewóz i opłatę dodatkową albo wystawia wezwanie do zapłaty.

    > 2. Co kanar wpisze w pokwitowaniu? NN? A co wpisze szef kanarowi, jak
    > zobaczy na kopii NN? Może być NN? A bez pokwitowania to jak, skąd ma być
    > wiadomo, że oddaje do kasy tyle, ile wziął? (tak, wiem, że może wypisać
    > połowę, a drugą do kieszeni... No, ale na kogo wypisze, bo chyba musi
    > wypisać, np. choćby dlatego, że pasażer w Warszawie (w innych miastach
    > niekoniecznie) może jechać dalej tym samym pojazdem, na wystawionym
    > "mandacie" (bo formalnie, mandatem to nie jest).

    Na zwykłym bilecie jednorazowym też nie ma danych pasażera.
    A owo pokwitowanie pełni właśnie rolę biletu jednorazowego
    (ale już nie 75-minutowego).

    A z tym szefem kanara i pokwitowaniem to zupełnie nie rozumiem,
    o co Ci chodziło. Jest "NN" (a raczej w rubryce przeznaczonej
    na imię i nazwisko nic nie ma), ale kwota jest jaka jest - zazwyczaj
    159,60 zł.
    Na pokwitowaniu ze sklepu (czyli na paragonie fiskalnym)
    też nie masz swojego nazwiska. :-)

    Piotr