  • 1. Data: 2013-09-08 20:55:06
    Temat: [NTG] Gipsomat
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Niby nie ta grupa ... ale o wypadek za kolkiem latwo.

    http://www.expressilustrowany.pl/artykul/838941,gips
    omat-w-szpitalu-im-marii-konopnickiej-w-lodzi-galeri
    a-zdjec,id,t.html?cookie=1

    "Od dwóch tygodni mali pacjenci oddziału ratunkowego szpitala im.
    Marii Konopnickiej mogą korzystać z... gipsomatu. Urządzenie wygląda i
    działa podobnie do automatów z napojami i słodyczami, z tą różnicą, że
    po wrzuceniu do niego określonej kwoty zamiast batonika otrzymujemy
    rolkę gipsu"

    Z gipsem to nie ma nic wspolnego "Po pierwsze, są dużo lżejsze, po
    drugie, są dostępne w różnych kolorach. To cechy, które dla małych
    pacjentów mają duże znaczenie. W końcu lepiej, gdy dziecko nosi lekki
    opatrunek w ulubionym kolorze niż klasyczną, ciężką i szarą opaskę.
    Problem w tym, że Narodowy Fundusz Zdrowia nie refunduje takiego
    gipsu, więc pacjenci muszą kupować go na własną rękę. "

    Tym niemniej poczulem sie jak w komunie "pacjenci zglaszaja sie z
    wlasna wata i gipsem".
    Oj, do czego ta PO kraj doprowadzila :-)

    J.

  • 2. Data: 2013-09-08 21:24:50
    Temat: Re: [NTG] Gipsomat
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 8 Sep 2013 20:55:06 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > pacjentów mają duże znaczenie. W końcu lepiej, gdy dziecko nosi lekki
    > opatrunek w ulubionym kolorze niż klasyczną, ciężką i szarą opaskę.

    Zapomnieli napisać że zwykły gips bez problemu usuniemy za pomocą nożyc,
    ten z gipsomatu trzeba rozcinać mechaniczną piłką fundując dziecku darmowy
    przypływ adrenaliny.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 3. Data: 2013-09-08 21:45:13
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-09-08 20:55, J.F. pisze:

    > Niby nie ta grupa ... ale o wypadek za kolkiem latwo.
    >
    > Oj, do czego ta PO kraj doprowadzila :-)
    PiS-trollu!
    Drobiazgiem jest fakt, że NFZ został stworzony za rządów Jaro-Zbawa jako
    czapa komunistycznej urawniłowki nad Kasami Chorych stworzonymi przez AWS.
    Czapa była niezbędna dla ciepłych posadek oraz aby różne Kasy Chorych
    nie zaczęły (proszę wybaczyć nieprzyzwoite słowo) konkurować na (znów
    nieprzyzwoite wyrażenie) rynku usług medycznych.

    A tak mamy jeden ZUS i jeden Fundusz Zdrowia.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 4. Data: 2013-09-08 22:07:09
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-08 21:45, ZIWK pisze:
    > PiS-trollu!

    Obaj macie racje.

    Z Polski wyjeżdża więcej osób niż w stanie wojennym.

    http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/-z-po
    lski-wyjezdza-wiecej-osob-niz-w-stanie-wojennym,8463
    406840

    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2013-09-08 22:56:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello huri_khan,

    Sunday, September 8, 2013, 9:24:50 PM, you wrote:

    > Zapomnieli napisać że zwykły gips bez problemu usuniemy za pomocą nożyc,
    > ten z gipsomatu trzeba rozcinać mechaniczną piłką fundując dziecku darmowy
    > przypływ adrenaliny.

    Plastikowy "gips" można po prostu rozwinąć, bez użycia nożyc, piły czy
    innych ostrych narzędzi - wystarczy trochę siły. Przetestowałem osobiście.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-09-08 23:08:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 08 Sep 2013 22:07:09 +0200 osobnik zwany Krzysztof 45
    napisał:

> [...]
    >
    > http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/-z-po
    lski-wyjezdza-
    wiecej-osob-niz-w-stanie-wojennym,8463406840

    biedne dziecko nie wie, ze wtedy nie dawali paszportów.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2013-09-08 23:10:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    Sunday, September 8, 2013, 11:08:35 PM, you wrote:

    lski-wyjezdza-wiecej-osob-niz-w-stanie-wojennym,8463
    406840
    > biedne dziecko nie wie, ze wtedy nie dawali paszportów.

    Niektórym dawali - w jedną stronę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-09-08 23:13:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 08 Sep 2013 23:10:38 +0200 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    lski-wyjezdza-
    wiecej-osob-niz-w-stanie-wojennym,8463406840

    > Niektórym dawali - w jedną stronę.

    niektórym dawali też w dwie.
    tyle, że obie opcje statystycznie niestotne

  • 9. Data: 2013-09-08 23:31:32
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

> [...]
    > nie zaczęły (proszę wybaczyć nieprzyzwoite słowo) konkurować na (znów
    > nieprzyzwoite wyrażenie) rynku usług medycznych.

    Wszystko dobrze poza jednym: NFZ został utworzony w 2003 roku, za rządów
    SLD-UP :)

    Piotr

  • 10. Data: 2013-09-08 23:57:07
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-08 23:08, masti pisze:

    lski-wyjezdza-
    > wiecej-osob-niz-w-stanie-wojennym,8463406840
    >
    > biedne dziecko nie wie, ze wtedy nie dawali paszportów.

    Biedne dziecko nie wie że np. na lewe zaproszenie do jugoli robiło się
    pasek, a zdobyć je było prostsze niż kilo schabu. Nie w stanie
    wojennym, ale rok,dwa po.

    Z Syrii kraju objętego działaniami wojennymi wyemigrowało 1 250 000 tys
    ludzi, a z Polski w latach "demokracji" grubo ponad 2 miliony. Według
    innych źródeł 2,5 miliona. Mówi ci to coś?

    --
    Krzysiek