  • 21. Data: 2005-02-19 09:31:07
    Temat: Re: [NTG] sprzeciw pelnej ksiegowosci dla malych dostawcow internetu
    Od: wm <n...@w...pn.wm>

    Dariusz K. Ladziak wrote:

    Ile w pelnej ksiegowosci mozna wtrynic w
    > koszty wie tylko ten kto sie pelnej ksiegowosci nie boi. Hint - rolnik
    > (przecietny) gdyby przeszedl na pelna ksiegowosc w zyciu jednego
    > grosza podatku nie zaplaci bo wszystkie przychody w amortyzacje
    > wpisze....

    Bzdury. Nie zalecam prowadzenia działalności gospodarczej z taką wiedzą.

    1. amortyzacja istnieje także przy uproszczonej księgowości.
    2. O wpisywaniu przychodu w amortyzację to już nie warto wspominać....

  • 22. Data: 2005-02-19 09:55:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)"
    <s...@s...plukwa.net> napisał w wiadomości
    .net...

    > I co? To już nie będą koszty?

    ty chyba u kogoś pracujesz...

    HINT

    koszty trzeba zapłacić, chyba że ty masz zwyczaj nie płacić rachunków

  • 23. Data: 2005-02-19 10:07:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@w...pdi.net> napisal(a):

    > Dokladnie. Za dwiescie - do maksymalnie pieiiusert zlotych dowolne
    > biuro rachunkowe za rogiem zrobi ksiegowosc zbijajaca podatki o
    > poltora tysiaca zlotych... Ile w pelnej ksiegowosci mozna wtrynic w
    > koszty wie tylko ten kto sie pelnej ksiegowosci nie boi. Hint - rolnik
    > (przecietny) gdyby przeszedl na pelna ksiegowosc w zyciu jednego
    > grosza podatku nie zaplaci bo wszystkie przychody w amortyzacje
    > wpisze....

    Ech, widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz i mylisz księgi z KPIR i
    KPIR i ryczałtem. Ale to standard usenetu - nic nie wie, ale sobie
    napisze.

    Primo: za dwieście do maksymalnie 500 zł nikt Ci nie zrobi pełnych
    ksiąg, tylko KPiR. Koszt prowadzenia ksiąg to nawet na prowincji ok.
    2000 zł, a jeśli jest kupa dokumentów, to jest tylko gorzej. O
    rewidencie już inni pisali.
    --
    Samotnik

  • 24. Data: 2005-02-19 11:52:20
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    19 Feb 2005 08:37:50 GMT, użyszkodnik Robert Rędziak (prawdziwego
    napisał:

    > I co? To już nie będą koszty?

    koszty = nieopodatkowane wydatki (tak w uproszczeniu), nadal pozostają
    wydatkami. owszem mozna sobie na jakieś koszty pozowlić jak się
    prowadzi firme która w miare prosperuje, płaci podatki i mozna
    kosztami je sobie zmiejszyć, ale nie w przypadku małej firmy która się
    dopiero rozwija i głównym hamulcem jej rozwoju jest brak kasy na zakup
    większej ilości sprzętu bo trzeba się rozwijać, kupować nowy sprzęt i
    tak dalej

    --
    futszaK
    601061867

  • 25. Data: 2005-02-19 12:08:07
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Sat, 19 Feb 2005 12:52:20 +0100, futszaK <f...@p...pl>
    wrote:

    > koszty = nieopodatkowane wydatki (tak w uproszczeniu), nadal pozostają
    > wydatkami.

    Ale ja temu nie zaprzeczam.

    > ale nie w przypadku małej firmy która się
    > dopiero rozwija

    Obawiam się, że w 2005 roku mała firma, która dopiero się
    rozwija, nie ma czego szukać na tym rynku, zawsze pozostanie
    małą, rozwijającą się firmą, która w końcu albo padnie, albo
    stanie się częścią większej. Ale to tylko moje skromne, prywatne
    zdanie.

    r.
    _____________
    robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 26. Data: 2005-02-19 12:37:30
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    18 Feb 2005 10:30:13 +0100, w <4215b5a5$1@news.home.net.pl>, januszek
    <j...@p...irc.pl> napisał(-a):

    > A niech sie firmy konsoliduja i outsorcinguja ksiegowosc wspolnie...

    Po co?
    Bo tak?

    W innych krajach prowadząc taki detal dla 30-40 klientów w ogóle nie trzeba
    znać się na podatkach.
    A u nas musi być biegły (najlepiej z taką wielką księgą i piórem).

  • 27. Data: 2005-02-19 13:13:17
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    19 Feb 2005 12:08:07 GMT, użyszkodnik Robert Rędziak (prawdziwego
    napisał:

    > Obawiam się, że w 2005 roku mała firma, która dopiero się
    > rozwija, nie ma czego szukać na tym rynku, zawsze pozostanie
    > małą, rozwijającą się firmą, która w końcu albo padnie, albo
    > stanie się częścią większej.

    ...albo przez kolejne 5 lat bedzie siecią osiedlową typu 40 na 2Mbps
    DSLu po 30PLN od juzera (nadwyżki do kieszeni admina)

    > Ale to tylko moje skromne, prywatne
    > zdanie.

    moje również

  • 28. Data: 2005-02-19 14:58:31
    Od: psobkiew <p...@a...com>

    Dariusz K. Ladziak wrote:
    > (przecietny) gdyby przeszedl na pelna ksiegowosc w zyciu jednego
    > grosza podatku nie zaplaci bo wszystkie przychody w amortyzacje

    Polecam poczytanie nowych informacji o
    powstawaniu ustawy są bardzo ciekawe, jak
    jedne zapisy się pojawiały a drugie znikały
    http://www.teleprawo.enter.net.pl/
    Zrozumie pan o co toczy się gra, bo jeśli
    dziś zjedzą małych jutro zjedzą średnich.

    Pozdrowienia
    Trzypiec

  • 29. Data: 2005-02-19 15:26:19
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    futszaK <f...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ...albo przez kolejne 5 lat bedzie siecią osiedlową typu 40 na 2Mbps
    > DSLu po 30PLN od juzera (nadwyżki do kieszeni admina)

    Ale to czy firma się rozwinie czy updanie powinno zależeć od lokalnej
    sytuacji na rynku. Ustanawianie prawa, które doprowadzi do tego że
    firma będzie musiała się zamknąć tylko dltego że jest mała jest troszkę
    bez sensu, IMHO.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 30. Data: 2005-02-19 19:18:43
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 19 Feb 2005 15:26:19 +0000 (UTC), użyszkodnik Krzysztof Oledzki
    <o...@...ns.pl> napisał:

> [...]
    > sytuacji na rynku. Ustanawianie prawa, które doprowadzi do tego że
    > firma będzie musiała się zamknąć tylko dltego że jest mała jest troszkę

    to oczywiste, jak dla mnie to za w/w przepisem stoją jakieś duże
    korporacje telekomunikacyjne