  • Data: 2015-05-21 00:11:01
    Temat: Re: Naprawa drobnych wgnieceń, gdzie?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 20 maja 2015 23:28:30 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Jakoś tak mi wychodzi - neodymowy magnes od blach poszycia odrywam łatwiej
    > niż od podłużnicy z grubej blachy.

    sam magnes bez obwodu magnetycznego ma sporo mniejszą silę niż z obwodem
    magnetycznym. Popatrz na zamki magnetyczne do szafek. Trzyma taki zamek stosunkowo
    mocno. Ale jak wydłubać z niego magnes. To sam magnes trzyma tak że prawie nie
    trzyma. Łatwo sobie wyobrazić przyrząd złożony ze stu małych magnesów z obwodami
    magnetycznymi i śrubkami do wyciągania ich po przyssaniu. Niech każdy magnes trzyma z
    silą 5 kG. To razem będzie pół tony na przykład na stu centymetrach kwadratowych.
    Połową tony bez problemu da się wyciągnąć każde wgniecenie. Pojedyncze magnesy łatwo
    można oderwać i nie trzeba czyścić z kleju. Wyobrazić sobie łatwo ale zbudowanie
    takiego narzędzia proste nie będzie.