    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Następca iskry
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 10 Mar 2018 17:21:50 +0100

    Dnia Sat, 10 Mar 2018 15:09:57 +0100, Shrek napisał(a):

    > Z tego co wygoglałem chodzi z grubsza o to samo. Jak mierzysz pod nawet
    > niewielkim kątem to raz możesz trafić w przednie nadkole, raz w tylne.
    > 4m na 0,3 sekundy daje 13m/s czyli niecałe 50km/h. Wystarczy parę km
    > ponadto i już po prawku.

    I tak właśnie jest.
    Operator jak nabierze wprawy jest bez problemu w stanie dorzucać po 20km/h
    do każdego wyniku.

    Precyzja pomiaru opiera się o założeniu że operator celuje w to samo
    miejsce - np. tablicę rejestracyjną. Po to ma precyzyjny celownik.

    Tylko wiadomo - jeśli celownik jest po to, żeby przypadkiem nie
    zniekształcić pomiaru, to znaczy że równie dobrze można go użyć celowo żeby
    pomiar zmanipulować.

    > Wychodzi na to, że zalbo sie kurwa nie da zmierzyć tej prędkości i już,
    > albo że zawsdze kupimy gówniany sprzęt.

    Tu jest jeszcze inna sprawa, biorąca się z niskiego zaufania społecznego do
    policji - które oczywiście też pewnie ma swoje obiektywne powody.

    Bo taki miernik laserowy zasadniczo jest dobry - pozwala łatwo mierzyć
    prędkość pojazdów, ale jest podatny na _celowe_ manipulacje.

    My potrzebujemy nie sprzętu pomiarowego, a sprzętu pomiarowego, fizycznie
    uniemożliwiającego zmanipulwanie wyników, operatorowi który robi to celowo
    i z przygotowaniem.

    I tu się robią pewne dodatkowe kryteria którymi należałoby się kierować
    kupując taki sprzęt.
    Bo on nie dość że musi mierzyć to co ma mierzyć, to jeszcze musiałby
    kontrolować operatora.