  • Data: 2018-02-07 01:00:55
    Temat: Re: Nauka programowania FPGA
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 21:15:10 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Zacznij od CPLD. W praktyce układy CPLD beda miały znacznie bardziej
    > przyjazne napięcia i obudowy. To na poczatek dość istotne.

    Przeciwnie. Naukę lepiej zacząć od czegoś o większych zasobach. Obudowy i napięcia
    bardziej przyjazne? Nie żartuj...

    > Wsysztko zalezy czy producent FPGA/CPLD udostępnia syntezę w danym języku.

    Zarówno X i A udostępniają syntezę dla obu tych języków.

    > Verilog jest językiem z masa bledów projektowych. VHDL zaś jest
    > przeraźliwie verbose i opóźniony o dziesięciolecia. Naucz się obu -
    > wiele współczesnych projektów to mixed language, czasami dokładając
    > również SystemC.

    Fakt, lepiej znać oba języki. Verilog znam "po łebkach", więc się nie wypowiadam,
    natomiast co do VHDL Twoja opinia jest kompletnie nieuzasadniona. Delikatnie mówiąc..

    > Nie jest łatwo. Ale układy FPGA poganiane sa napięciami niskimi, np.
    > 1.8V. Ciezko to z czymkolwiek połaczyć.

    Nieprawda!! Napięciem 1.8V zasilany jest rdzeń logiczny, natomiast IO zasilasz
    osobnym napięciem VCCIO 2.5V lub 3.3V i po kłopocie.

    > Dlatego zacznij od CPLD. Płytki
    > z CPLD kupisz za grosze u chińczyków. Nie będzie Ci szkoda jak taką
    > uszkodzisz, często sam scalak CPLD to jakieś grosze. Zrobisz na nim
    > wiele rzeczy które zrobisz na FPGA. Wada tylko taka ze CPLD mają
    > znacznie mniej logiki do programowania i Z80 sobie nie zaimplementujesz.
    > Ale może na początek nie warto od razu kupować Zynq żeby migać diodą.

    Jak kupi EVB z FPGA, to niby dlaczego miałby to uszkodzić? Jasne, da się, ale to już
    chyba trzeba to robić z premedytacją, albo wywrócić niechcący filiżankę kawy na
    płytkę. A ceny są bardzo przyzwoite. Takie niezbyt skomplikowane EVB idzie kupić za
    mniej niż 100$