  • Data: 2018-02-07 14:58:42
    Temat: Re: Nauka programowania FPGA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:p5ev6u$9v7$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:

    >CPLD jest świetne do pozbycia się z płytki jakiejś drobnej logiki
    >sklejającej układ do kupy, ale jeśli projektujesz go od zera na FPGA,
    >to tej logiki i tak nigdy by tam nie było. IMHO CPLD nie nadają się
    >do zastosowań amatorskich z dokładnie tego powodu, a nie
    >trudności/obudowy/kosztu. Można od razu walnąć z nieco grubszej rury
    >i zapomnieć o tego typu problemach.

    Hm, skoro amator celuje w uP z pewna iloscia logiki, to ta ilosc
    bedzie niewielka, choc moze niekoniecznie az taka drobna.
    Zmiesci sie w FPGA, i sa szanse, ze sie zmiesci w CPLD ... wiec mozna
    wybrac tansze/mniejsze/latwiejsze :-)

    Wybierac duze FPGA, zeby w srodku zrobic troche logiki i uP, to mi sie
    wydaje nieekonomiczne :-)
    Ale ceny spadaja :-)

    uP z niewielkim dodatkowym FPGA na pokladzie bylby swietny.
    Tylko to narzekanie, ze BGA sie trudno lutuje :-)

    Dodaj do tego czas inicjalizacji - CPLD zazwyczaj dziala od razu,
    FPGA w zaleznosci od wersji potrafi wymagac pewnego czasu na
    skonfigurowanie.

    J.