  • Data: 2009-01-04 10:46:53
    Temat: Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnieintryguje
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2009 21:19, Sergiusz Rozanski pisze:
    > W praktyce to ludzie pozbywają się zbednego mebla w postaci desktopa
    > z ekranem, na rzecz czegoś co łatwo schować do szafki i nie zagraca
    > kawałka mieszkania. Laptop to oczekiwanie spełnia.

    Wiesz, na tej samej zasadzie można uzasadnić wymianę wygodnego,
    wielkiego fotela, na którym ma się czas siedzieć tylko godzinę
    dziennie, na mały zydelek. Bo zajmuje mniej miejsca, a będzie
    tak samo wykorzystany (a może nawet bardziej, bo się przeniesie
    do pokoju obok w dowolne miejsce!).

    Stacjonarny "pecet" jest większy od notebooka. Fakt. Ale:

    a) jest przez to o wiele wygodniejszy i to powinien być
    argument priorytetowy -- a nie jego rozmiar;

    b) są małe pecety. Ot, ASUS Eee Box. Albo klasa "barebone"
    z malutką obudową. Albo, idźmy na całość, Macintoshe z
    elektroniką zamkniętą w obudowie panelu LCD. Na stole
    stoi tylko monitor i bezprzewodowe klawiatura i mysz.
    Gdzie tu zajmowanie miejsca, gdzie tu brak elegancji?
    A że na notebooku też się nie pogra, to nie widzę prob-
    lemu niezgodności oprogramowania (szczególnie, że na
    Macu dzisiaj można już uruchamiać Windows XP bez prob-
    lemu).

    Dochodzimy do sedna problemu. Ludzie nie chcą mieć małego
    komputera. Ludzie chcą mieć *śmiesznie tani* mały komputer.
    Aż się boję, jakie piękne tanie meble "uładniają" likwidując
    z otoczenia "dużego, brzydkiego peceta".

    > A bateria spełnia role upsa.

    Strasznie to drogi i kapryśny UPS. Równie dobrze można
    trzymać w garażu non-stop włączony samochód jako awaryjny
    generator mocy elektrycznej w razie awaryjnego wyłączenia.
    Jakoś ludzie tego nie robią, tylko kupują specjalizowane,
    brzydkie generatorki.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |