    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nieudana naprawa
    Date: Wed, 28 Jun 2017 17:27:41 -0000 (UTC)

    re <r...@r...invalid> wrote:

    > Użytkownik "Pszemol"

    > Ja mam problem z zaufaniem mechanikom, więc staram się naprawiać
    > auta swoje samemu, tam gdzie mogę samemu sobie zaufać :-)
    > Wiercić we własnych zębach jeszcze nie próbowałem, ale też mnie korci ;-))
    > ---
    > Ja nie mam problemu z zaufaniem mechanikowi co do wykonania naprawy, ale
    > regularne podwyższanie ceny w trakcie napraw skłania mnie do oczywistego
    > chyba wniosku, że ktoś mnie robi w ciula i należy z tym jakoś skończyć.

    Nie jest to takie oczywiste jak przeanalizujesz wspomniany przypadek krzywo
    wkręconej sondy lambda.

    Mechanik wycenia naprawę często po wstępnej diagnozie, często nie znając
    historii samochodu i tego co go tam może zaskoczyć.

    Jak wyceni naprawę z okładem aby pokryć najgorszy możliwy przebieg naprawy,
    np urwanie gwintu takiej sondy lambda i wymuszenie remontu wydechu, to
    przecież się nie zgodzisz, pójdziesz do kogoś tańszego. Poza tym byłoby to
    nieuczciwe w stosunku do aut gdzie wymiana sondy zajmie mu 3 minuty.

    Musi więc wycenić według typowego nakładu pracy a jak go coś zaskoczy
    nietypowego to oczywiście dołoży do ceny nieprzewidziane wcześniej części i
    pewnie robociznę i musisz mu ufać że Cię nie nabija w butelkę albo idziesz
    z autem do kogoś, komu ufasz.

    Oczywiście nie mówię tu o pseudo-mechanikach jak Zenek, którzy nie umieją
    zdiagnozować i naprawa auta u nich przypomina bardziej bajkę Never-ending
    Story" niż wizytę w warsztacie :-)