  • Data: 2016-09-07 00:33:54
    Temat: Re: Nikon - podwójny obraz
    Od: Bartolomeo <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-04 o 00:12, Piotrne pisze:
    > Mam pytanie do użytkowników Nikona D3300 albo podobnego
    > z obiektywem 18-105 VR. Używam tego zestawu od ponad roku,
    > ale dosyć rzadko. Zrobiłem wczoraj kilka zdjęć, przyjrzałem
    > im się dokładniej i zauważyłem na niektórych podwójne obrazy,
    > przesunięte o około 4 piksele w różnych kierunkach.
    > Sądziłem, że coś się zepsuło. Ale poszukałem archiwalnych
    > zdjęć z pierwszego dnia używania (nowego) aparatu i na niektórych
    > znalazłem to samo. Czyli problem występuje od samego początku.
    >
    > Na pierwszy rzut oka trudno to zauważyć. Tu są dwa przykładowe
    > zdjęcia:

> [...]

    Wygląda mi to na programowe usuwanie aberracji chromatycznej.
    Przemawia za tym fakt, że owo poruszenie występuje właśnie tam gdzie
    musi ona występować, czyli na obrzeżach kadru i gdzie są kontrastowe sceny.
    Nie wiem czy to się da wyłączyć w twoim aparacie i czy będziesz wolał
    zdjęcia z zielonymi/fioletowymi obwódkami w tych miejscach.
    Weź surowy plik rawa czy nefa co tam w tym nikonie masz i spróbuj go
    wywołać poza aparatem to zobaczysz o czym mówię.