    From: qrt <...@i...jakis>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Date: Wed, 23 Jul 2014 16:52:14 +0200

    Dnia Wed, 23 Jul 2014 11:04:52 +0200, GAD Zombie napisał(a):

    > Witam
    >
    > Ostatnio przeglądałem w sklepach internetowych telefony i zainteresował
    > mnie telefon Nokia Lumia 520. Jest dość tani, a to dla mnie istotne, bo
    > bardzo pochlebne. Ciekaw jestem, czy ktoś z Was z takiego korzystał. Jak
    > się używa tego Windows Phone, czy jest coś warty? Podobno stabilny,
    > lepiej niż Android. Z drugiej strony na Androida jest pełno darmowych
    > aplikacji. Jak z Windowsem? Wszystko płatne i mało, czy nie jest już tak
    > źle? Jakiego typu aplikacji może brakować w Windowsie w stosunku do
    > Androida?
> [...]

    zależy czego oczekujesz. System działa sprawnie na każdym sprzęcie. I nie
    muli. Czasem oczywiście zdarza sie ze coś tam przytnie czasem ale w
    porównaniu z androidem to naprawde bardzo sporadyczne sytuacje.

    Aplikacje - no braki są. W sumie z takich podstaw to nic nie brakuje ale
    jak sie głębiej zerknie to już nie jest tak różowo. Np spotify brakuje
    funkcjonalności z androida. Podbnie brak jest jakiś bardziej zaawansowanych
    aplikacji. Np na adroidzie jest coś takiego jak Orux - służy do obsługi map
    s serwerów WMS (openstretmap, google, bing i innych) obsługuje także np
    mapy garmina czy inne formaty - na WP8 aplikacji o tak szerokiej
    funkcjonalności nie ma. Podobnie jak nie ma trekbuddy. Aplikacja mbanku z
    WP8 również jest mniej zaawansowana niż ta z androida. itd.
    Aplikacji do obsługi usenetu nie ma wcale.

    Jak odbieram? jest to tanie - i działa jak ma działać. Dzwonić sie da,
    wysłać SMS także. Można sprawdzić poczte pogodę, poczytać strony obejrzeć
    filmik na YT czy w coś tam zagrać.

    System jest rozwijany tak raczej opornie.
    Przez rok z takich bardziej widocznych zmian to została dodana tylko
    możliwość zamykania aplikacji w podgladzie wielozadaniowości. Teraz na
    dniach ma być update do 8.1.
    Ale np taka nawigacja here drive + to upadtów nie dostaje (tudzież takie
    które nie wprowadzją widocznych zmian) a bardzo by sie jej przydały bo
    porostu sie do użytku nie nadaje.

    Za taka kasę to IMO to ok.