    From: Cezar <c...@B...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Normalny dostawca energi
    Date: Mon, 28 May 2012 12:03:39 +0100

    On 28/05/2012 11:35, Robert_J wrote:

    > Jest jeden problem. Mianowicie zaden dostawca prócz ENEA nie posiada
    > wlasnej infrastruktury przesylowej, wiec wybierajac innego dostawce
    > bedziesz i tak placil jemu za energie, a ENEI za przesyl. Jakis czas
    > temu mialem taki poroniony pomysl zeby zmienic dostawce, ale po analizie
    > wyszlo, ze musialbym zuzywac 1000 razy wiecej energii zeby w ogóle miala
    > sens zmiana operatora ;-).
    > A wracajac do Twojego pytania to tez nie wiem po cholere komplikowac
    > rachunek niezrozumialymi pozycjami. Chyba tylko po to, zeby latwiej bylo
    > skubac klientów ;-)

    cieszcie sie ze macie ich tak malo. W takim UK dowstcow enegrii jest
    srylion. Kazdy obciaza konto na podstawie sredniego (a czesto
    maksymalnego), przewidywalnego zuzycia energi. Ich taryfy sa tak
    skonstruowane zeby jak najbardziej zagmatwac caly proces. Niektorzy
    dostawc maja nawet kilkadziesiąt róznych taryf. Wszystkie bazujące na
    odczycie ze starych, analogowych licznikow odczytywanych raz na 3 miesiace.
    Jak mozna sie domyslec, dostawcom nie chodzi o to aby klient wybrał
    najtansza taryfe...
    Podobno ofgen (taki lokalny regulator rynku energii), działa w kierunku
    aby kazdy operartor przygotowywał kalkukacje jaka taryfa bedzie
    najkorzystniejsza dla odbiorcy ale zaloże sie sie operatorzy wymyślą coś
    nowego aby wyciągnąc extra kase....

    c.