  • 41. Data: 2017-01-18 23:12:51
    Temat: Re: Nowe ubezpieczenie OC
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    Użytkownik wrote:
    > Zeszły rok 384 PLN
    > Ten rok 560PLN.
    > Brak szkód. Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10
    > 000pln.
    >
    > To w sumie podwyżka o 45%.
    >
    > AC mi staniało o 30pln - auto 10 letnie.
    >
    > Tak niezobowiązująco donoszę...

    Moje auto jest rownie stare, 60% i od zawsze link4 - za OC/AC (zmienniki,
    amortyzacja itp) place 580zl. Pytalem o samo OC - 900zl (SAMO OC), pytam co to
    za robienie k... z logiki. A bo w pakiecie taniej i ma pan przedluzenie to tez
    taniej.
    Czyli za pozbycie sie ryzyka AC chca wiecej o 400zl.

    Nie wiem co mi daje to AC, na pewno wymienili mi darmowo szybe a tak to nawet
    nie wiem ile bym oszczedzil placac tylko OC.

    OC w mBanku (Axa?) 900zl - ten sam pojazd, te same dane. A tu AC +OC 580.

  • 42. Data: 2017-01-18 23:41:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 18 Jan 2017 19:27:29 +0100, mk4 napisał(a):

    > No ale ja w umowie jest, ze naprawa w oparciu o zamienniki i dodatkowo
    > występuje amortyzacja części to co? Tez liczą w oparciu o ceny
    > oryginałów bez amortyzacji w ASO?

    Tak dokładnie jest.
    Ile kosztowałaby naprawa w oparciu o detaliczne cenniki ASO, oraz ceny
    części wg. wariantu serwisowego (czyli nowe z ASO).
    I jeśli kosztowałaby za dużo, to będzie "szkoda całkowita".

    W przypadku samochodu który ma 10 lat zazwyczaj wystarczy lekko puknąć.

    > Bo to by chyba było coś bez sensu...

    No sens jest taki że kupa ludzi płaci z przyzwyczajenia i nie zauważyła że
    przestało to mieć sens.

    > Chyba wycena powinna być robiona zgodnie z tym jak to by miało być
    > naprawiane.

    No ale nie jest.

    Pierwsze z brzegu PZU:
    https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=
    0504e8ac-bff2-47a9-bb88-28f41469ff59&groupId=10172

    paragraf 18

  • 43. Data: 2017-01-18 23:44:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 18 Jan 2017 17:31:23 +0100, Cavallino napisał(a):

    > AC jest również, a może przede wszystkim, na przypadki w których
    > naprawdę stracisz samochód.
    > Kradzież, kasacja itd.

    No i taki sens owszem pozostaje.

    Ale to co sądzi większość posiadaczy AC - że w razie jakieś średniej
    stłuczki ktoś im naprawi samochód, to nie jest prawda.
    A jeszcze ubezpieczyciel często-gęsto wciska ubezpieczającemu "wariant
    serwisowy" - i opowiada jak to mu w ASO będą na nowych częściach jego auto
    naprawiali ;)

  • 44. Data: 2017-01-19 10:05:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 15/01/2017 o 22:03, Tomasz Pyra pisze:

    >Nie jest wcale tak, ze roznice w skladkach sa bardzo duze przy duzych
    >pojemnosciach (czy tez przy wartosciach). Przykladowo zrobilem teraz
    >na probe kalkulacje na 2017 Lexusa LS 600h, "Wartość pojazdu na dzień
    >18.01.2017: 628 423,00 zł", 619 zl za OC.

    Moze im sie zmienne przepelnily od tej kwoty :-)

    >Na mojego IS 250 w 2012 roku, do wtedy mi siega archiwum w allianz
    >direct, mialem za samo OC 219 zl. W tym roku dowalili sroga
    >kalkulacje jako nagrode za wieloletnia wspolprace (ponad 1300 zl),
    >ale ostatniecznie wyszlo w AXA 409 zl.

    No to chyba mieszkasz w bardzo tanim rejonie.

    Tym niemniej jak widac - roznica miedzy silnikiem 2.5 i 6.0 (?)
    wynosi 50%.
    Chyba, ze to z innych firm.

    Ale musialbys jeszcze przeprowadzic kalkulacje dla 1.0, wiele firm ma
    jakies kategorie pojemosci i
    i np jest "2.4 i wieksze" i placisz tyle samo, albo "2.0-2.8" i "2.8 i
    wieksze" - tylko jedna kategoria roznicy.

    J.

  • 45. Data: 2017-01-19 21:19:44
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-01-18 23:41, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >
    > Pierwsze z brzegu PZU:
    > https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=
    0504e8ac-bff2-47a9-bb88-28f41469ff59&groupId=10172

    No ok to po 1-sze:

    Czy to nie są jakieś klauzule zabronione? Przecież jawnie kantują.
    Zwłaszcza zapis jak wyceniają uszkodzenia jeśli chodzi o szkodę
    całkowita a zaraz poniżej ze ta wycena nie jest podstawa do kwoty
    odszkodowania. Toć to jakiś totalny cyrk. Takie coś w ogóle jest dozwolone?

    No a po 2-gie:

    Co do roboczogodziny to trudno - biorą ASO. No ale jeśli chodzi o te
    części to piszą:

    "cen części zamiennych zawartych w systemie Audatex lub
    Eurotax ustalonych według wariantu serwisowego"

    Czyli co autor miał na myśli z tym wariantem serwisowym?
    Czy tu zależnie od ubezpieczenia nie wchodzą zamienniki i ewentualnie
    amortyzacja? Zresztą jest chyba o tym w paragrafie 17.

    Czyli co? Paradoksalnie dla starszego pojazdu lepiej wziąć taki wariant
    z amortyzacja bo trudniej wjechać na szkodę całkowitą? Jeśli tak to
    zupełne kuriozum.

    I po 3-cie:

    Czy jeśli władujemy się już w szkodę całkowitą z AC i ubezpieczyciel
    chce nas wydymać to czy możemy się domagać od niego żeby spieniężył wrak
    za kwotę na jaką go wycenił? Czy zostajemy z drobnymi na wódkę i jakąś
    kupą metalu z którą nie bardzo wiadomo co zrobić?

    --
    mk4

  • 46. Data: 2017-01-19 23:44:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 19 Jan 2017 21:19:44 +0100, mk4 napisał(a):

    0504e8ac-bff2-47a9-bb88-28f41469ff59&groupId=10172

    > No ok to po 1-sze:
    >
    > Czy to nie są jakieś klauzule zabronione? Przecież jawnie kantują.

    No jawnie kantować niby lepiej niż niejawnie.
    W umowie jest dość wyraźnie napisane.
    A że się to nie opłaca to już inna sprawa.

    Ogólnie ubezpieczenia z założenia się nie opłacają :)

    > Zwłaszcza zapis jak wyceniają uszkodzenia jeśli chodzi o szkodę
    > całkowita a zaraz poniżej ze ta wycena nie jest podstawa do kwoty
    > odszkodowania. Toć to jakiś totalny cyrk. Takie coś w ogóle jest dozwolone?

    Dozwolone w sumie jest - OWU są chyba pod kontrolą jakiś nazdorów.
    W każdym razie taka jest powszechna praktyka.

    Natomiast ciekawie wygląda oferta tego Aviva co wspomniał LEPEK.
    Tam faktycznie jest jakiś inaczej i trzeba by to przeanalizować - może być
    bardziej sensownie.

> [...]
    > Czy tu zależnie od ubezpieczenia nie wchodzą zamienniki i ewentualnie
    > amortyzacja? Zresztą jest chyba o tym w paragrafie 17.

    Wariant serwisowy to nowe, brandowane logiem marki części kupione w ASO
    (paragraf 3, punkt 6), ceny z podstawowego cennika detalicznego.

    > Czyli co? Paradoksalnie dla starszego pojazdu lepiej wziąć taki wariant
    > z amortyzacja bo trudniej wjechać na szkodę całkowitą? Jeśli tak to
    > zupełne kuriozum.

    Wjechać tak samo łatwo, bo niezależnie jaki masz wariant likwidacji szkody,
    to sprawdzenie czy jest to szkoda całkowita będzie zrobione po cenach z
    wariantu serwisowego.

    Dopiero jak w ten sposób nie załapiesz się na szkodę całkowitą, to wtedy
    wycena zostanie przeprowadzona w oparciu o wybrany wariant likwidacji.

    Możesz negocjować, albo się sądzić.
    Automatu żadnego nie ma.

  • 47. Data: 2017-01-20 00:24:55
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Jaka firma, jaka miejscowość?
    > Rok temu płaciłem 480 coś za samo OC, a teraz 930 za to samo. Warszawa,
    > auto 13-letnie 1.8 benzyna, brak szkód od ponad 10 lat, 60% zniżki Allianz
    > direct.

    ja właśnie dostałem propozycję
    poprzdnio 379 teraz 569, Uniqua, 60% zniżki, brak szkód, nastoletni pojazd
    specjalny (zwyżka na dostawczaku)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 48. Data: 2017-01-20 01:01:07
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-01-19 20:19, mk4 <m...@d...null> wrote:
> [...]
    > za kwotę na jaką go wycenił? Czy zostajemy z drobnymi na wódkę i jakąś
    > kupą metalu z którą nie bardzo wiadomo co zrobić?

    To trochę zależy od towarzystwa itp., ale te kwoty niekoniecznie są
    abstrakcyjne i coponiektórzy sami oferują że mogą to załatwić. Tani
    samochód i tak jest często więcej warty jako części niż w całości...

  • 49. Data: 2017-01-20 01:02:41
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-01-18 16:31, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > AC jest również, a może przede wszystkim, na przypadki w których
    > naprawdę stracisz samochód.
    > Kradzież, kasacja itd.

    Można kupić samo KR. AC jako ubezpieczenie od naprawdę całkowitej szkody
    ma mało sensu jak składka kosztuje ponad 10% wartości rocznie
    (chociaż czasem ma sens).

  • 50. Data: 2017-01-20 05:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Możesz negocjować, albo się sądzić.
    > Automatu żadnego nie ma.

    Ostatnio miałem szkode całkowita z OC.
    Ubezpieczyciel wycenił wrak pojazdu na 6kpln i zaproponował posrednictwo w
    odkupie tegoz wraku.
    Oni ponoc wystawiaja jakies aukcje i ten ceny to sa realne ceny
    zaproponowanego odkupu.
    TU Uniqqa

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"