  • 11. Data: 2018-12-09 20:08:34
    Temat: Re: Nowy rodzaj wciskania w fotel
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 11:59:33 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Diabeł tkwi w szczegółach - gdyby rzeczywiście pobijał rekord
    > to Tesla zgrzałaby się i ograniczyłaby moc - jak to się stało wiele razy.
    > https://insideevs.com/expected-tesla-model-s-fails-l
    ap-nurburgring-full-power-video/

    No jak można skomentować to że jakić "as kierownicy" nie dał rady zrobić 10
    minut okrążenia Teslą bo mu "komputer nie pozwolił", a jakiś amator "nie
    wiedział że się nie da", zrobił 8:50 i nic się nie stało? :)

    Jedynie przychodzi na myśl powiedzenie o "gwizdającej furze" ;)

    W każdym razie sprawne Tesle Nurburgring przejeżdżają.
    Autostradami niemieckimi też jeżdżą.

  • 12. Data: 2018-12-09 21:28:06
    Od: p...@g...com

    --Autostradami niemieckimi też jeżdżą.

    Ano jeżdżą, zazwyczaj 150 km/h czyli za dużo na środkowy a za mało na lewy. Czasami
    wleką się za tirem ale nie widziałem jeszcze żadnej na lewym ciągnącej dłużej 180-200
    km/h.

  • 13. Data: 2018-12-10 00:33:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-09, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
    > --Autostradami niemieckimi też jeżdżą.
    >
    > Ano jeżdżą, zazwyczaj 150 km/h czyli za dużo na środkowy a za mało na
    > lewy. Czasami wleką się za tirem ale nie widziałem jeszcze żadnej na
    > lewym ciągnącej dłużej 180-200 km/h.

    Nie ma to czegoś wspólnego ze sprawnością?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-12-10 01:09:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 12:28:06 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    wleką się za tirem ale nie widziałem jeszcze żadnej na lewym ciągnącej dłużej 180-200

    Dooglądałem ten film z Nurburgringu do końca i faktycznie dość szybko
    weszło ograniczenie do 240kW, a pod koniec okrążenia do 120kW.

    Z tego co piszą w interneciej sporo pomaga wyłączenie odzyskiwania energii
    w tej kwestii.

  • 15. Data: 2018-12-10 01:27:56
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Nie ma to czegoś wspólnego ze sprawnością?

    Chyba region ekonomiczności to 90-100km/h

  • 16. Data: 2018-12-10 01:33:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    wrote:

    > Chyba region ekonomiczności to 90-100km/h

    Ale pewnie 180-200 zre wiecej (dużo?) a chcieli dojechać do następnego
    Ausfahrt'a :)

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2018-12-10 08:21:59
    Od: p...@g...com

    --Ale pewnie 180-200 zre wiecej (dużo?) a chcieli dojechać do następnego
    Ausfahrt'a :)

    nie wiem, nie posiadam :-) ale byla niedawno zadyma w VW bo okazalo sie ze
    wierchuszka koncernu nawoluje do elektrykow a sami zasuwaja brudnymi spalinowcami o
    duzych pojemnosciach :-)

    https://www.automobilwoche.de/article/20180902/AGENT
    URMELDUNGEN/309029999/neue-regelung-fuer-dienstwagen
    -vw-manager-sollen-elektroautos-fahren

    20 000 aut to juz jest konkretna liczba wiec jestem za :-)

  • 18. Data: 2018-12-10 10:21:08
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-12-08 o 21:31, Shrek pisze:

    > Ile razy pod rząd tak można zanim zabezpieczenia odetną?
    >
    > BTW - niech będzie 2000kg v=30m/s czyli 110km/h
    >
    > Ek=(mv^2)/2=(2000*30*30)/2=900kJ to jest 0,25kWh. Teoretycznie można by tak ze 300
    razy, a z rekuperacją to pewnie z 500. Jestem pewien że praktyka jebie toerię, ale w
    sumie czemu? Temperatura napewno. Co jeszcze? Ciekawe ile to w kilometrach wychodzi,
    nie chce mi się liczyć, ale może ktoś 500 razy od zera do 100 i razy dwa, bo drugie
    tyle na hamowanie.

    Stawiam na kilka razy.
    Jeszcze jak testowali prototyp (było gdzieś na youtube), to mówili o tym ile razy,
    ale przez mgłę to pamiętam.

  • 19. Data: 2018-12-10 10:35:31
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-12-09 o 08:46, J.F. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8

    Kurna, poprawił mój czas.

  • 20. Data: 2018-12-10 22:43:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 08:46:34 +0100, J.F. napisał(a):

    > https://www.youtube.com/watch?v=mcepG9Twa_8

    Elektryki nadają się do bicia rekordów torów jak nic innego.

    Przy wszystkich zaletach elektryka (niski środek ciężkości, niska waga
    napędu, ogromna moc) nie ma ich największej wady (czyli ciężkich
    akumulatorów), bo na jedno okrążenie zasięg wystarczy dość niewielki.

    Do tego duże możliwości "tuningu" zwłaszcza takiego pod bicie rekordów.
    Bo przy poluzowaniu reżimów temperaturowo-prądowych można uzyskać dużo
    wyższe moce niż nominalne, kosztem żywotności (głównie baterii), ale nie
    takie rzeczy się robi dla wyniku w motorsporcie. :)