    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Numeracja 12 397 5xxx, VoIP czy tradycyjna centrala POTS?
    Date: Sun, 11 Dec 2016 22:42:20 +0100
    <o2i40m$qhs$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o2kd3f$vvm$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrno4rf5m.f67.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > 801 miał być "numerem o opłacie dzielonej" i tak przez pewien czas było.

    Właśniue, koci syndrom - miał.

    > To znaczy dzwoniący płacił stawkę jak za trzyminutową rozmowę, a jeśli
    > połaczenie trwało dłużej, koszty ponosił właściciel infolinii. Znaczy
    > się ulgowy był. Dzisiaj płacenie za czas rozmowy to już w zasadzie

    Te podziały jakieś różne były, ale takich, co to są bardziej premium, niż
    zwykłe rozmowy, to raczej chyba nie było, nie pamiętam. A dziś, to muszę w
    kapownikach i między wierszami szukac normalnego numeru - tych tzw. złotych
    też nie lubię, obrażają mnie (odbieram je jako sugestię, że będąc klientem
    kogoś-tam jestem na tyle durny, że nie zapamiętam zwykłego numeru, coś jak
    dlaczego blondynka skoczyła z dachu i się nie zabiła? Bo zabłądziła po
    drodze).

    > przeżytek, więc takie numery powinny odejśc w przeszłość. Tymczasem

    No, koszt jakiś tam jest, ale rzeczywiście w sumie mało znaczący do
    ostatecznego rachunku.

    > jest odwrotnie -- wciskają gdzie się tylko da. Podejrzewam, że chodzi
    > o to, że dalej są to "numery o opłacie dzielonej", ale dzielonej inaczej.

    Kluczowe słowo "inaczej", jak w spopularyzowanym swego czasu wyrażeniu
    "sprawny inaczej", jak zaczęto (słusznie zresztą), rozprawiać o osobach
    niepełnosprawnych. Przegapili tylko to, że zamiast wskazać, że np. może nie
    chodzi po skoku do wody, ale łeb ma taki, że Kasparowa w szachy pokona, to
    "inaczej" stało się zaprzeczeniem powiązanego słowa, czyli blondynka = mądra
    inaczej.
    Tak ja widzę to dzielenie.

    > Ponieważ telekomy nie wliczają takich połaczeń do darmowych minut, więc
    > jest z tego ekstra przychód. Mogą odpalać działkę właścicielom tych
    > mumerów (którzy bronią się jak mogą przed podaniem zwykłego numeru).

    No, trochę się zaperzyłem, jak na bulingu Sferii zobaczyłem pozycję
    "połączenie z 801", opiewające na ponad zyla. Więc du jupisi dzwonię
    324949480, lub 324949596 (pierwszy, to BOK, drugi marketing, czasem
    przełączą, jeśli nie tam się wkręcę), zależnie, gdzie (bez skojarzeń proszę)
    mam interes. (813)3 na moim bulingu nie będzie.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.