    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 23 Jun 2020 13:42:53 -0700 (PDT)
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <9...@g...com>
    <e...@g...com>
    <d...@g...com>
    <6...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    Subject: Re: O Mathematice
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Ale pod jakim względem?

    No właśnie nie wiem. Odkopałeś taki stary wątek, że nie wiem, co chciałeś podkreślić.
    Na razie zrozumiałem tyle, że Wolfram jest gorszy, bo jest własnością Wolframa.

    > Tu nie idzie o "jazdę w wagonikach rollercoastera".
    > Tu idzie o "narzędzia do myślenia".

    No więc Wolfram jest bardzo dobrym narzędziem do myślenia.
    Ostatnio nawet powstał (tzn. on i tak powstawał przez ostatnie kilka dekad, ale
    ostatnio to uroczyście ogłoszono) cały dział myślenia o fizyce w Wolframie:

    https://www.wolframphysics.org/

    https://writings.stephenwolfram.com/2020/04/finally-
    we-may-have-a-path-to-the-fundamental-theory-of-phys
    ics-and-its-beautiful/

    > Lepszy do czego?

    Nie wiem. To Ty odgrzałeś stary wątek.

    właśnie, po prostu chce mieć lepszy produkt?

    > To niech sobie kupi produkt i go sobie używa.

    No to kupuje i używa. I myśli.

    > Ja Pythona raczej staram się nie używać.

    Ale dlaczego? Bo ma jeden interpreter?
    Tzn. z tego samego powodu, dla którego nie używasz Wolframa?

    > Zazwyczaj używam Scheme'u, i jak na razie korzystam z Guile'a, Chickena, Gambita,
    Cheza, Kawy i Racketa. To by było 6.

    A to nie przeszkadza w myśleniu?