  • Data: 2019-08-07 02:27:51
    Temat: Re: [OT] Aliexpress i PayPal
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-08-06, Michal M. Lechanski <m...@d...eu> wrote:

    > korzystam z eBay od 2001 roku. Nie pamiętam kiedy wystartował PayPal ale
    > założyłem tam konto gdy tylko zaczął być dostępny. Przez ten czas wiele
    > razy reklamowałem towar, którego stan odbiegał od opisu, lub wręcz nie
    > został dostarczony. Ani razu nie zdarzyło się bym nie dostał zwrotu
    > pieniędzy i to wraz z kosztami przesyłki zwrotnej. Ani razu.

    Na PP jestem od 2006. Do ca 2017 to był rzeczywiście niesamowity serwis
    biorąc pod uwagę ochronę jaka zapewniali kupującym. Był tak dobry, że
    wręcz patalogiczny (znam parę przypadków ze strony sprzedawców). Był to
    czas kiedy praktycznie wszystkie moje płatności, włączając za codzienne
    "życiowe" zakupy, załatwiałem tam gdzie się dało paypalem. To się bardzo
    zmieniło. Praktycznie we wszystkich "dysputach" w ciagu ostatnich 2ch
    lat był jakiś problem po ich stronie. Miałem np. taką absurdalną
    sytuacje, że polecili coś odesłać sprzedawcy, co zrobiłem, dostarczyłem
    dowód nadania, po czym rozstrzygneli dysputę na korzyść sprzedawcy,
    Miałem sytuację gdzie dogadałem się ze sprzedawcą (na paypalu) na część
    kosztów po czym ponownie była decyzja że nie ma mi nic płacić. Dopiero
    jak polazłem z tym publicznie na FB problem udawało się rozwiązać. Nie,
    dziękuje, szkoda mi czasu.

    To najprawdopodobniej wynika jak wszędzie z cięcia kosztów i
    zatrudniania pół-debili, którym się nawet nie chce czytac o co w danej
    sprawie chodzi.

    A z Aliexpress nie mam takich problemów. Tam jak dotąd (tez już parę
    lat) widzę, że się starają być fair i zrozumieć o co w tym wszystkim
    chodzi. Jak coś im nie gra, to proszą o dodatkowe dane. W PP od razu
    decydują i zamykają dysputę.

    > o przelewach nie mówię - to najgorsza forma płatności w internecie.

    Nie masz się czego bać i to z wielu powodów. Raz, że indywidualni
    sprzedawcy nie mają przeciez żadnego wglądu w dane Twojej cc, dwa, że
    Ali działa już długo na rynku i jakoś nie słyszałem o spektakularnych
    wpadkach, trzy, że istnieje standardowa droga bankowa reklamacji każdej
    tranzakcji i to z intencją podobną do PP - możesz równiez reklamować
    jeśli nie dostaniesz towaru.

    > Oczywiście. Tylko, póki co, nie było chyba wycieku z PayPala.
    > Poza tym PayPal pozwala mi na kilka różnych form płatności, w tym
    > płatność kartą kredytową.

    Były z frim podległych. Można wyguglać. Mi zaś zdarzył się osobliwy
    przypadek, że miałem Amexa, którego, o ile dobrze pamiętam, uzywałem
    wyłącznie z PP i pewnego razu dostałem z Amexa telefon, że zauwazyli
    dziwne próby obciążeń karty i czy coś o tym wiem. Skończyło, się
    zablokowaniem i wysłaniem nowych.

    --
    Marcin