  • 61. Data: 2017-06-06 14:06:56
    Temat: Re: [OT] Allegro się popsuło
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Jun 2017 12:43:44 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Uuu, do tej pory nie miałem takiego numeru.

    bo limit dotyczy wyłącznie transakcji autoryzowanych. Zgodnie z
    zasadami z jakimi działa Visa czy MC obciążenie może być na sam nr
    karty z pominięciem autoryzacji i bank ma obowiązek takowe obciążenie
    procesowac. Oczywiście jest ścieżka reklamacji ale nie można uznawać,
    że skoro limit jest 0 to "nie ściągną".

    --
    Marek

  • 62. Data: 2017-06-06 14:41:25
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Jun 2017 09:27:13 +0200, Yakhub <a...@a...aa> wrote:
    > Chciałbyś, żeby tak było :)

    Transakcje z ręcznym przepisaniem danych po stronie zagranicznego
    sklepu nie są "internetowe". Mimo że dane do nich podawane są przez
    Internet.

  • 63. Data: 2017-06-06 20:01:32
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Skąd się tu wzięło zawodostwo ;) Nigdzie o tym nie piszę.

    Piszesz od lat na grupie, raczej z sensem, więc założyłem ze zajmujesz
    się tym zawodowo.

    > Zawodowo kupuje w sklepach typu TME.

    To ja już nie wiem co myśleć :(

    > Kiedy muszę mieć konkretny rezystor
    > konkretnego producenta. Ale prawda jest taka że czasem magazyny TME
    > swiecą pustkami, szczególnie jak trzeba dostać coś mniej wtypowego jak
    > np jakiś uC. Czasem nie masz wyjścia jak pójśc na bazar bo tylko tam
    > dostanę to od ręki. No i polować na okazje ktore czasem się trafiają.

    Ale nawet jeśli to nie musi być jakiś specjalny rezystor to na allegro
    nigdy bym nie wiedział czy zamiast metalizowanego nie sprzedaje
    węglowego, czy piny nie są utlenione bo facet sprzedaje zapasy z czasów
    zimnej wojny.

    > Nie, nie powstrzymują. Odrzucają. Ale robie je na codzień.
    > Przypuszczalnie jak w poprzednich dyskusjach nie rozumiesz problemu. To
    > że ktoś robi zakupy na allegro nie oznacza że nie robi gdzie indziej.

    Bo trochę bez sensu jest robienie sobie osobnego magazynku elementów z
    allegro i elementów z pewnych źródeł. Też mi się zdarza kupować coś
    interwencyjnie na allegro, ale tak jak kiedyś uważałem że to jest
    gówniane źródło zaopatrzenia w części tak nadal uważam. Ty skoro
    zauważyłeś że jakość na allegro się pogorszyła, najprawdopodobniej
    często się tam zaopatrujesz (nie mówię wyłącznie). No i nadal mnie dziwi
    dlaczego ktoś zajmujący się elektroniką na poważnie (nie zawodowo),
    traktuje allegro jako istotne źródło zaopatrzenia.
    Ale każdy robi co chce. Kupuj tam nadal i narzekaj na jakość sprzedawców.

    > Ja
    > robie tu i tu. Problemem jest to że jakośc allegro gwałtownie spadła a
    > nie że TME jest lepsze od bazaru.

    > Czasem, szczegolnie jak okazuje się że tme ma ten sam kontroler jakieś
    > 7x drożej.

    Czyli kupowałeś na allegro próbki i przyczyniłeś się do tego, że
    ważniejsze firmy odcięły Polskę od programu próbek. Dziękuję.

    > Niestety rzeczywistośc jest taka ze kupuje się tam gdzie
    > jest. Np. swego czasu zakup uC SAM7 był możliwy tylko w TME, za
    > bandyckie pieniądze. I płaciłem bo zakup poza PL oznaczał 7x więcej za
    > przesyłkę :/

    Nie przesadzaj, możesz wszytko kupić albo przez wspomniane sklepy albo
    przez Digikey, albo u Chińczyków. Jak coś jest u nas 7 razy taniej to
    jest jakiś przekręt. Ale skoro lubisz kupować w podejrzanych miejscach
    to nie narzekaj, że też zostajesz zrobiony w trąbę.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 64. Data: 2017-06-06 20:37:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/6/2017 8:01 PM, Mario wrote:
    > Piszesz od lat na grupie, raczej z sensem, więc założyłem ze zajmujesz
    > się tym zawodowo.

    Zawodowo to jestem programistą.

    > To ja już nie wiem co myśleć :(

    Nic nie myśl. Najzwyczajniej w świecie raz na jakiś czas zajmuje sie
    elektroniką profesjonalnie robiąc bądź projektując jakieś urządzenie.
    Życia mało na zajmowanie się jednym i drugim na raz. Wybrałem
    programistę, ale przynajmniej w dziedzinie elektroniki.

    > węglowego, czy piny nie są utlenione bo facet sprzedaje zapasy z czasów
    > zimnej wojny.

    Takie zapasy mają czasem sens dla amatora. Swego czasu kupiłem za groszę
    zestaw kilkuset rezystorów mocy, sadząc po wyglądzie, poniemieckich lub
    średniwiecznych. Nie wszadzę ich w profesjonalny projekt, ale
    kilkanascie wykorzystałem tu i tam do prototypów. Nie widze nic złego w
    kupowaniu starych elementów jeśli mają konkurencyjna cenę. Tylko że
    prawda jest taka że mało który sprzedawca ma takie. Prawie wszystkie to
    nówki prosto od producenta. Zerknij na allegro, wiele sklepów z
    elektronika ma ogromny asortyment i najzwyczajniej w świecie śladowe
    marże idąc w ilość.

    > często się tam zaopatrujesz (nie mówię wyłącznie). No i nadal mnie dziwi
    > dlaczego ktoś zajmujący się elektroniką na poważnie (nie zawodowo),
    > traktuje allegro jako istotne źródło zaopatrzenia.

    Bo są rzeczy niedotepne w TME. Przykładowo ATMegi były w cenach
    zaporowych. PICów nie moglem się doprosić przez rok. Była masa złaczek,
    ale nie tych co chcialem (w dodatku popularnych przecież jak mało co).
    Itd. Problem z TME jest w tym że nie mają wszystkiego [1] i jakoś nie do
    końca trafiają w mój profil. Zmuszony jestem więc korzystac z kilku
    źrodeł, jednym z nich jest allegro. Szacuje że jakies 40% podzespołów z
    tego miejsca ściągam, często w taki sposób że kupując kilka dupereli u
    kogoś dokupuje kilka innych, niepotrzenych dupereli które akurat znajde
    u niego w absurdalnie niskiej cenie.

    > Czyli kupowałeś na allegro próbki

    STM32 jest podrabiany. AtMega podobno też. Ale nie, nie kupowałem
    podróbek ponieważ to nie były podróbki ani próbki. TME miał (ma?) ceny z
    kosmosu na wiele półprzewodników. Swego czasu cena procesora który
    wybralem w prototypie, małego SAM7S skoczyła z dnia na dzień o jakieś
    300%. I planuj tu długofalowo ...

    > i przyczyniłeś się do tego, że
    > ważniejsze firmy odcięły Polskę od programu próbek. Dziękuję.

    Nie, ponieważ nie kupuje w sklepach mających 1 szukę. Prawde mówiąc jak
    mam kupic uC to kupuje od razu 10 sztuk choć potrzebuje jedną. Innymi
    słowy to NIE mogły być próbki jeśli ktoś ma w ofercie 1000 sztuk i
    sprzedaje. Może to uczciwa cena, najzwyczajniej. Atmega kosztuje
    powiedzmy 10zł. To samo chcąc kupić u duzego dostawcy może miec cenę
    dowolną, np. 100zł. I ktoś kupuje. Może cena nie gra roli.

    [1] Ciekawostka: rozmawiam z kolega który siedzi przed kompem i
    projektuje elektonikę. Mają nakaz używania podzespołów z 3 sklepów i nie
    wolno wkładać niczego z zewnątrz poza nimi. Efektem czego ich projekty
    to najczesciej zły procesor do zadania, złe złacza, złe wszystko. Taka
    firma. Trochę smutne.

  • 65. Data: 2017-06-06 22:25:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 5 Jun 2017 11:34:17 +0200, w
    <59352599$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>, Zbych <a...@o...pl>
    napisał(-a):

    > Nie muszę chcieć, bo tak mam.

    Oczywiście, że ściągnie.
    Jedynie zapytanie o autoryzację będzie odrzucone. Jeżeli kontrahent przysyła od
    razu obciążenie -- to zostanisz obciążony niezależnie od ustanowionego limitu.

  • 66. Data: 2017-06-06 22:33:00
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > kosmosu na wiele półprzewodników. Swego czasu cena procesora który
    > wybralem w prototypie, małego SAM7S skoczyła z dnia na dzień o jakieś

    Ale przecież masz Farnell, Mouser, RS czy digikey. Albo Kamami czy
    Propox. A jeśli wybrałeś do projektu element niedostępny w tych sklepach
    to twój błąd.

> [...]
    > wolno wkładać niczego z zewnątrz poza nimi. Efektem czego ich projekty
    > to najczesciej zły procesor do zadania, złe złacza, złe wszystko. Taka

    Ja gdy chcę użyć jakiś element w projekcie to sprawdzam czy jest
    dostępny w TME/Farnell/RS/Mouser/Digikey. Jak jest w przynajmniej 3 to
    go używam. Co mi po elemencie który może jest trochę bardziej dopasowany
    do zadania, skoro nie jest obecny w normalnych (jak na nasze warunki)
    kanałach dystrybucyjnych. Zastosuje coś dostępnego w jakimś sklepiku
    allegrowym to potem będę musiał faktycznie przepłacać za niego
    siedmiokrotnie w porównaniu do elementów porównywalnych ale obecnych w
    normalnych sklepach.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 67. Data: 2017-06-07 07:20:31
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Tue, 06 Jun 2017 14:41:25 +0200, slawek napisał(a):

    > Transakcje z ręcznym przepisaniem danych po stronie zagranicznego
    > sklepu nie są "internetowe". Mimo że dane do nich podawane są przez
    > Internet.

    Wierzysz, że w Netflixie ktoś ręcznie przepisuje dane?

    :)

    --
    Yakhub

  • 68. Data: 2017-06-07 08:46:20
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Jun 2017 07:20:31 +0200, Yakhub <a...@a...aa> wrote:
    > Wierzysz, że w Netflixie ktoś ręcznie przepisuje dane?

    A twój brak wiary coś zmienia?

    Istnieje możliwość że gdzieś siedzi n biorobotów i przez całą dniówkę
    przepisuje. A może to robi prosty programik np. w Pythonie.

    Efekt jest i tak ten sam: bank twierdzi że było wpisane ręcznie.

    Owszem, możesz procesować się z bankiem. Powoływać biegłych. Itp.
    itd. Szczerze powodzenia życzę.

  • 69. Data: 2017-06-08 09:49:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > Bo oba mają nieużyteczne interfejsy. Mimo ogromnego rozbudowania,
    > konfiguracji itp. są niewygodne. TME przoduje w bezuzytecznych filtrach
    > i absurdalnych lagach. Farnem ma to samo tylko inaczej poukładane na
    > stronie.

    To jest, niestety, prawda. Kupowałem w poniedziałek trochę drobnicy,
    w tym układy w QFN20 (tak się ta obudowa przecież nazywa!) i
    stwierdziłem, że nie chce mi się dla testu robić pająka na tak
    małych wyprowadzeniach, więc kupię przelotkę. Takie przelotki bez
    problemu znalazłem w TME, a w Farnellu nie, ale nie mając potrzeb
    szybkiego zamówienia tam czegokolwiek (tj. montuje się zamówienie
    na 1k+ na parkingu, ale jeszcze nie jest to pełna lista), tylko
    upór sprawił, że znalazłem potrzebny mi towar. Po pierwsze,
    problem był już ze znalezieniem kategorii (Oni w ogóle mają
    płytki prototypowe? Mają, ale nie o to mi chodzi... O, adaptery...
    co, NIE MA?!). Po drugie, adaptera na QFN20 nie mają w ofercie.
    Mają za to na 20-QFN... Za to adaptera na SO20 nie mają wcale,
    ale mają na SO24. Tylko to klient musi wiedzieć, że się nada.
    w TME przy każdym adapterze jest opis, jakie obudowy pasują.
    Zdarza mi się już któryś raz kupować w Farnellu korzystając
    z wyszukiwarki TME.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 70. Data: 2017-06-08 09:59:35
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Taka prosta rada kupuj w sklepie, a nie na "bazarze".

    W sklepach też nie masz gwarancji jakości obsługi.
    Ostatnio kupowałem trochę w KAMAMI. Po zakupie okazało
    się, że nie ma możliwości zapłacenia kartą ani mTransferem
    i muszę zmontować przelew, który oni sobie następnie potwierdzą
    i jak nie będą mieli zastrzeżeń, to postarają się wysłać
    jeszcze dziś. Klientowi się śpieszy, a nadchodzi trzecia dekada
    XXI wieku.

    Albo oferta rezonatorów kwarcowych. Potrzebowałem 24MHz. Mają:

    https://kamami.pl/rezonatory-kwarcowe/59205-q24mhz-s
    md.html?search_query=24mhz&results=11

    "Rezonator kwarcowy, obudowa SMD HC49S, RoHS"

    Krzywa mamusiu, ale jakie kondensatory obciążające mam do tego
    podłączyć, ile to ma PPM i kto to w ogóle zrobił?

    Dla porównania, element kupiony w Farnellu wygląda tak:

    http://pl.farnell.com/txc/7b-24-000meeq-t/xtal-24-00
    0mhz-10pf-smd-5-0x3/dp/1841991?CMP=i-ddd7-00001003

    Zakres temperatur pracy, 10ppm, 10pF, pełna karta katalogowa.

    Pozdrawiam, Piotr