  • Data: 2016-07-24 07:46:49
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Korci mnie żeby zainstalować obiektyw odwrotnie i zrobić "prawie
    > mikroskop" ale mój kitowy obiektym nie ma pierscienia od przesłony i mam
    > wątpliwośc czy działa ostrość (aparat odlacza pierscień przy AF). I
    > dlatego tez chce wsadzić tam M42 żeby miedzy innymi i tego spróbować,
    > wtedy mechanika jest lepsza od automatyki. Ponadto obiektywy z lat
    > 70tych nie były z plastiku. Przymocowanie mojego kitowego odwrotnie
    > wydaje się być ryzykowne bo lekki taki znowy nie jest, ale plastikowy
    > częściowo na pewno [1].
    >
    > [1] https://www.youtube.com/watch?v=g9umAQ1-an4

    pomysl z podpinaniem obiektywow m42 jst slaby. kazdy zakup w tym kierunku to wyrzucne
    pieniadze.

    najlepiej zakup nasadke makro raynox 150 do posiadanego obiektywu.

    ja dokladnie do tego celu jaki wspominasz, uzywam hybrydy panasonic fz50.
    daje wieksza glebie ostrosci , jakosc obrazwania jest wspaniala. mozna ewentualnie
    dla malych przedmiotow dokupic raynox 150.

    wszystko inne to strata czasu i pieniadza.

    jakosc zdjecia zelezy od tego jak obsluzysz to co bedzisz mial do dyspozycji.

    oswietlenie ledem 1*10 wat bedzie az za mocne. Njaczesciej wystarczy wbudowana lampa
    blyskowa , choc nie zawsze daje porzadany cien.