  • Data: 2016-08-04 00:21:24
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 3 sierpnia 2016 11:27:05 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:
    > POmijam juz fatalna ergonomie pracy takim zestwem ze starym ruskim mieszkiem

    na zbliżaniu się do obiektu, ale na uzyskiwaniu dużych skal odwzorowania. U mnie
    skala 1:1 przy obiektach wielkości 10-15mm to była podstawa, 10 : 1 to była norma. NA
    NEGATYWIE MAŁOOBRAZKOWYM. Często wykorzystywałem podpinanie aparatu np do lupy
    binokularnej.
    krajobrazu, ale przy makrofotografii wykorzystanie tego zjawiska daje nieporównanie
    więcej korzyści.
    się zupełnie nie nadaje. BO JEST KORYGOWANY DO PRACY NA MAŁYCH ODLEGŁOŚCIACH,
    podobnie jak obiektywy makrofotograficzne.

    > qrde co Ty wypisujesz ?
    > Twoja porada aby zastosowac mieszek , anareta i nastawic odleglosc hiperfocalna
    jest calkowicie bez sensu.

    > wzor na hiperfocalna masz np tutaj :
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82%C4%99bia_ostro
    %C5%9Bci
    > wyliczmy
    >
    > H=f^^2/(n*C)
    >
    > wstawiamy odpowiednio dla anareta 50 mm i przyslony 8.0
    >
    > H= 50*50/(8*0,005) = 62,5 METRA !!!
    >
    > Jak chcesz robic makro z nastawa odleglosci 62,5 m ?
    >
    > gdybys wiedzial czym jest hiperfocalna , co ona oznacza rzeczywiscie i czemu sluzy
    , nigdy bys na taka porade nie wpadl.

    > Skala odwzorowania to nic innego jak y/x , x odleglosc przedmiotowa , y odleglosc
    obrazowa . Nastawa odleglosci konkretnego obiektywu ma decydujace znaczenie dla
    skali odwzorowania. Nie da sie robic macro na odleglosciach hiperfocalnych , gdyz nie
    da sie zrobic na tych odleglosciach zdjec w skalach przyblizoych do ok 1:10 - 1:1 .

    Jesteś nieuk, podobnie jak autor tych bzdur w Wiki.
    Marcin