    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 16 Jan 2015 03:53:12 -0800 (PST)
    Subject: Re: Obrotowy uchwyt wrzeciona
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 18:06:58 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > "Konrad Anikiel"
    > Dlatego pisałem o tych punktach dociskowych (białe) w narożnikach uchwytu
    > (niebieski).
    > Z czego zrobić te punkty? Miedziane?

    > Teraz dokręcam in(m)busem 4 śruby fi 8 mm. Gdy będzie jedna nakrętka z takim
    > samym skokiem ale 10x większą średnicą to chyba siła docisku będzie 10x
    > większa. Przy tych samych momentach na kluczu.
    > To wedle mnie ta 10x większa siłą rozłoży się na 4 punkty dociskowe. Czyli
    > mamy przeszło dwukrotny zapas.
    >
    > Tylko, aby ta siła rozłożyła się równo na 4 punkty dociskowe. Stąd pytanie,
> [...]

    Rozumiem. Podkładek chcesz użyć, bo spodziewasz się niedokładności. Czyli chcesz mieć
    docisk rozłożony w miarę równomiernie na czterech punktach. Czyli te podkładki mają
    za każdym razem niwelować niedokładności, bez względu jak włożysz tą obejmę. Raz
    więcej, raz mniej. Znaczy, jak ugnieciesz tą podkładkę więcej, to potem chcesz żeby
    działała jak ją ugniatasz mniej. Znaczy, musi być sprężysta, po zgnieceniu ma wracać
    do pierwotnej grubości. Nie odkształcać się plastycznie. Więc nie chcesz używać
    materiału o zerowym powrocie elastycznym, tylko jak największym. To jest pojęcie ze
    świata materiałów uszczelkarskich. Poszukaj sobie materiału który ma grubość taką
    jaka Ci tam potrzebna, ale ma maksymalnie duży powrót elastyczny, no i wytrzyma
    nacisk bez zniszczenia, bo guma raczej nie da rady. Jakiaś płyta z włóknem aramidowym
    pewnie da się dobrać. Idź tam gdzie robią uszczelki pod głowice do silników
    samochodowych, poproś o trochę ścinków i sprawdź czy materiał się nadaje.
    Konrad