  • 1. Data: 2013-11-18 13:11:50
    Temat: Ocenić dysk
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Tu: http://voila.pl/index.php?f=1771572.jpg są wyniki skanu powierzchni
    (dysk był w celu sprawdzenia przełożony do innej maszyny) i SMART pewnego
    dysku. Komp (XP na sempron 2500) w którym dysk jest używany muli
    niemożebnie, np. otwarcie okna Opery czy Chroma trwa od 4 do 8 sek. W
    zasadzie wyeliminowałem potencjalne zawirusowanie (ESET, Kaspersky). Ale
    proszę popatrzeć na początek dysku - są tam znaczne wahania prędkości
    odczytu, nie bardzo wiem czym spowodowane jako że Realocatted sector count
    jest zero. Ale pomyślałem sobie że jakby skrócić partycję o te początkowe
    50 GB to system operacyjny by się znalazł w miejscu o szybkim i wyrównanym
    odczycie. Czy waszym zdaniem to ma sens?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2013-11-19 00:13:48
    Temat: Re: Ocenić dysk
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 50 GB to system operacyjny by się znalazł w miejscu o szybkim i wyrównanym
    > odczycie. Czy waszym zdaniem to ma sens?

    Wygląda na rozkalibrowany (ogromne ilości błędów nr 007 i 195) -
    prawdopodobnie głowica ma problem ze znalezieniem znaczników ścieżek.

    Dość dziwna i niepokojąca następna rzecz: dysk pracował ok. 1116 godzin,
    ale był włączany ponad 1500 razy - czyli każde włączenie na mniej niż
    godzinę. Może to powodować bardzo szybkie zużycie napędu.

    Poczytaj choćby tu:
    http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde
    -wewnetrzne-35-cala/seagate-barracuda-7200-10-st3250
    410as-250-gb

    albo krócej: http://tnij.org/dysk-dupa

    Moja rada: szukaj innego dysku.
    Po skopiowaniu danych możesz spróbować na nim low-level format, z
    nadaniem nowych znaczników. Ale traktuj dysk jako testowy, nie produkcyjny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 3. Data: 2013-11-19 10:44:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Nov 2013 00:13:48 +0100, Adam napisał(a):

    > Moja rada: szukaj innego dysku.
    > Po skopiowaniu danych możesz spróbować na nim low-level format, z
    > nadaniem nowych znaczników. Ale traktuj dysk jako testowy, nie produkcyjny.

    Dzięki za odpowiedź. Ale co myślisz o "przycięciu" partycji?

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-11-19 12:12:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Dzięki za odpowiedź. Ale co myślisz o "przycięciu" partycji?

    Jeśli problem tkwi, tak jak myślę, w pozycjonowaniu głowicy - to nic nie da.

    Na płycie Hirensa jest jakieś narzędzie do sprawdzania HDD.
    Nie pamiętam teraz nazwy - może ktoś podpowie. Ewentualnie mogę
    sprawdzić wieczorem.

    Na Twój test, robiony z poziomu systemu operacyjnego ma wpływ zbyt wiele
    czynników, jak choćby uruchomiony skaner antywirusowy, usługi, programy
    pracujące w tle.

    Jeśli wykonasz (swoim testerem) kilka przebiegów, i w każdym z nich
    wykres jest identyczny, to przesuwanie partycji ma sens.

    Ale takie testy winno się wykonywać na niskim poziomie - bez ładowania
    systemu operacyjnego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2013-11-19 12:22:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Nov 2013 12:12:18 +0100, Adam napisał(a):

    > Na Twój test, robiony z poziomu systemu operacyjnego ma wpływ zbyt wiele
    > czynników, jak choćby uruchomiony skaner antywirusowy, usługi, programy
    > pracujące w tle.

    Ten test nie był robiony z poziomu OS-a na tym dysku :) Dysk był przełozony
    do innego kompa, test był robiony narzędziem z Hirens pod linuksem. Zatem
    wykres jest raczej wiarygodny.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-11-19 17:42:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ten test nie był robiony z poziomu OS-a na tym dysku :) Dysk był przełozony
    > do innego kompa, test był robiony narzędziem z Hirens pod linuksem. Zatem
    > wykres jest raczej wiarygodny.

    To sobie było sprawdzić choćby komendą:
    ps -ax
    czy w tle nie ma żadnych uruchomionych procesów.

    Na Hirensie jest m.in. MHDD.
    Jeśli uruchomisz komputer z płyty/pendrive Hirensa, to test będzie
    bardziej rzetelny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2013-11-21 23:24:38
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Jacek Maciejewski napisał w poniedziałek, 18
    listopada 2013 13:11:

    > Tu: http://voila.pl/index.php?f=1771572.jpg są wyniki skanu
    > powierzchni (dysk był w celu sprawdzenia przełożony do innej
    > maszyny) i SMART pewnego dysku.

    ATSD, to czym robiłeś ten test i takie obrazki - jeśli to nie
    tajemnica?

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 8. Data: 2013-11-22 00:01:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Nov 2013 23:24:38 +0100, Jan Stożek napisał(a):

    > ATSD, to czym robiłeś ten test i takie obrazki - jeśli to nie
    > tajemnica?

    Test był robiony programem HDDScan for Windows v3.3 zawartym na płycie CD
    Hiren's Boot 15.1. Obrazki to po prostu nieco przycięty zrzut ekranu.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2013-11-22 13:46:38
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Jacek Maciejewski napisał w piątek, 22 listopada
    2013 00:01:

    > Test był robiony programem HDDScan for Windows v3.3 zawartym na
    > płycie CD Hiren's Boot 15.1. Obrazki to po prostu nieco przycięty
    > zrzut ekranu.

    Dzięki. Na Hirenie 15.2 też jest, to zaraz to sobie puszczę.

  • 10. Data: 2013-11-22 14:32:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Nov 2013 13:46:38 +0100, Jan Stożek napisał(a):

    > Dzięki. Na Hirenie 15.2 też jest, to zaraz to sobie puszczę.

    Tylko pamiętaj żeby OS pod jakim sprawdzasz dysk nie leżał na tym dysku a
    ilość zapuszczonych procesów powinna byc minimalna. No i dobrze jest
    przeskanować ze 3 razy, zwracając uwagę na powtarzalność.
    --
    Jacek