  • Data: 2020-02-15 13:30:23
    Temat: Re: Ocieplenie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozumiem sposób myślenia, ale ziemia to nie jest szczelnie zamknięty
    > termos - z jednej strony jest opalana słońcem, ale jednocześnie z
    > drugiej strony wieje na nią ziąb pustki kosmicznej.

    Nic na nią nie wieje (a przynajmniej nie ziąłm tylko co najwyżej wiatr
    słoneczny). Po prostu im bardziej się nagrzewa tym więcej energii traci.
    Ale to jest tylko w stanie ograniczyć nagrzewanie, a nie zmniejszyć
    temperaturę. Tak jak samochód staczający się z góry - opory mogą
    ograniczyć jego prędkość, jak ułożysz duże kamienie, to nawet
    zatrzymasz, ale nijak w drugą stronę nie pojedzie.

    > Aby nic się nie "zagotowało", atmosfera musi
    > wytracać odpowiednią ilość ciepła. Stąd cały problem z gazami
    > cieplarnianymi, co to uszczelniają nas ponad potrzebę.

    Ja rozumiem co chcesz powiedzieć, ale na mój rozum to powinno istnieć
    również ujemne sprzężenie zwrotne, bo jednak zdarza się, że temperatury
    spadają a i układ samymi dodatnimi to raczej by już dawno się przegrzał.

    --
    Shrek