  • 11. Data: 2019-10-22 00:37:11
    Temat: Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 8...@4...net

    > Władzę sprawuje władza, a naród z rzadka ustala ową władzę :-)

    Nie znasz Konstytucji? [to oburzające!]

    Art. 4.

    1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.
    2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio.

    [bezpośrednio to chyba na ulicznych demonstracjach i mordobiciach?...]

    > Tu byla taka z XIX wieku, i to nieudolna.

    Z czarnym prochem? ;)

    > Gamma ma w powietrzu 35-70m polowicznego tlumienia.

    To jest ta krótkozasięgowość? Sięga w nieskończoność,
    o ile znajdzie tę nieskończoność na swej drodze.

    Krótkiego zasięgu są dwie siły zwane
    'oddziaływaniem silnym' i 'oddziaływaniem słabym'.

    > Plus naturalny spadek 1/r^2 "mocy sygnalu".

    Powierzchnia kuli/sfery.

    > Malo to nie jest, ale jak chcesz "przeskanowac okolice" to zaczyna byc
    > sporo. A wszelakie materialy, jak np sciany, tlumia mocno.

    Nie tylko tłumią, ale i dodają.
    Jak tłumione jest gamma -- widać na przykładzie RTG.
    Nie {} widzialnym światłem prześwietlasz kości, lecz właśnie gammą.

    > Wiec co - proponujesz aby policja objezdzala
    > wszystkie drogi z miernikiem, czy z samolotu ?

    Taki (permanentny) monitoring jest powszechnie uskuteczniany
    od lat -- dzięki niemu żyjesz, choć dookoła mnóstwo chętnych
    pseudomuzułmanów. Nie tylko celnicy na granicach monitorują...

    > Neutronami.

    0. Alfa zawiera i protony, i neutrony.
    1. Jądra Uranu różnią się od jąder Plutonu nie tylko
    liczbą neutronów, lecz także liczbą protonów.
    2. Liczbą neutronów różnią się między sobą izotopy tego
    samego pierwiastka. (odsyłam do tablic typu Mendelejewa)

    Niektórzy ludzie utrzymują, że neutron składa się z protonu i elektronu.
    [nie badałem, więc nie wiem? -- dziś ludzie utrzymują nieco inaczej...]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nukleony
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Izotopy

    Odsyłam też na lepsze (od Uranu) Tory232.
    [nie mylić z RS232]

    Liczba atomowa mówi o liczbie protonów w jądrze;
    liczba masowa -- o liczbie protonów i neutronów razem wziętych.

    > Jak w kazdym reaktorze.

    Akurat tak nie jest.
    [i chyba wiem, dlaczego ten w Czernobylu nadawał się]

    > Ale to jednak dosc duze bydle.

    I co z tego, że duże?

    > Gdyby ktos sobie zrobil taki reaktor ... zakladam, ze raczej w jakiejs
    > starej fabryce, a nie w domu w piwnicy ... ciekawe, czy ktos by to wykryl.

    0. Po co komu taki reaktor?
    1. Ja bym nie wykrył. ;)
    [bo i po co]

    > Tych starych, doswiadczonych.
    > A mlodych na bruk :-)

    Nie na bruk, ale na patrol, następnie (po latach) na emeryturę.

    -=-

    Do produkcji bomby uranowej/jądrowej potrzebujesz:
    - tradycyjnego nitrotoluenu ;)
    - izotopu Uranu, który otrzymujesz poprzez eliminowanie
    niepotrzebnego izotopu Uranu z uranowej mieszanki
    (potrzebujesz raczej U235 a odrzucasz U238)

    Do produkcji bomby plutonowej/jądrowej potrzebujesz:
    - tradycyjnego nitrotoluenu ;)
    - izotopu Plutonu, który otrzymujesz w reaktorze
    jądrowym z izotopu Uranu

    Do produkcji bomby wodorowej/termojądrowej potrzebujesz:
    - tradycyjnej ;) bomby jądrowej
    - izotopów Wodoru, które połączą się w izotopy Piekła

    -=-

    Monitoring wykrywa promieniotwórczość, ale akurat naturalne
    materiały budowlane są promieniotwórcze, przez co dworce
    kolejowe itp. miejsca nadają się nieźle do składowania... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-10-22 01:11:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" qolbuv$1o0$...@n...icm.edu.pl

    JF nie dowierza mi? -- choć wszyscy ludzie są dziećmi Boga...
    Pójdę w kierunku przeciwnym -- rozpadu Plutonu:

    Pluton-238 -- jeden z izotopów pierwiastka chemicznego plutonu
    o czasie połowicznego rozpadu wynoszącym 87,7 lat. Ulega rozpadowi
    alfa do 234U. Podczas rozpadu jądra plutonu-238 z emitowana jest
    cząstka alfa o energii około 5,6 MeV.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pluton-238

    Promieniowanie alfa - promieniowanie jonizujące emitowane przez
    rozpadające się jądra atomowe, będące strumieniem cząstek alfa,
    które są jądrami helu.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Promieniowanie_alfa

    Niestety pod linkiem Plutonu...

    Pluton-238 jest pierwszym wytworzonym izotopem plutonu.
    Został otrzymany przez Glenna Seaborga w 1941 roku poprzez
    -->> bombardowanie uranu-238 atomami deuteru.

    Deuter to izotop Wodoru. Jak tu przekonać JF do p. alfa?...

    Produktem pierwotnym reakcji jest neptun-238, który rozpada
    się do plutonu-238 (t1 2,1 dnia). Pluton-238 rozpada się do
    uranu-234 wchodząc do uranowo-radowego szeregu

    Promieniowanie alfa jest bardzo silnie pochłaniane przez materię.
    Nawet kilka centymetrów powietrza stanowi całkowitą osłonę przed
    tym promieniowaniem. Podobnie kartka czy naskórek pochłaniają
    całkowicie promienie alfa. Jednak spożywanie pokarmów lub wdychanie
    powietrza zawierającego substancje wytwarzające promieniowanie alfa
    może być szkodliwe a nawet zabójcze. Kiedy już radioaktywny materiał
    znajdzie się w ciele człowieka, wytwarzane przez niego cząstki alfa
    bardzo silnie jonizują tkanki. Prowadzi to do poważnych uszkodzeń
    i choroby popromiennej. Bardzo silnym źródłem promieniowania alfa
    jest izotop polonu-210. Został on użyty do zabójstwa w 2006 roku
    rosyjskiego dysydenta i byłego oficera FSB/KGB, Aleksandra Litwinienki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-10-22 10:02:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    "Eneuel Leszek Ciszewski" qolbuv$1o0$...@n...icm.edu.pl

    >JF nie dowierza mi? -- choć wszyscy ludzie są dziećmi Boga...
    >Pójdę w kierunku przeciwnym -- rozpadu Plutonu:

    Rozpad to nie tworzenie.

> [...]

    >-->> bombardowanie uranu-238 atomami deuteru.

    >Deuter to izotop Wodoru. Jak tu przekonać JF do p. alfa?...

    alfa nie deuter.
    Ciekawe ... ale

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pluton_(pierwiastek)

    "239Pu ulega rozszczepieniu neutronami termicznymi i jest używany w
    reaktorach jądrowych oraz w bombach jądrowych (np. w bombie Fat Man
    zrzuconej na Nagasaki). Izotop ten powstaje przez bombardowanie
    neutronami izotopu 238U. Reakcja ta zachodzi w reaktorach jądrowych -
    powstały w ten sposób pluton ulega w nich rozszczepieniu, odgrywając
    ważną rolę w funkcjonowaniu reaktora: "

    J.

  • 14. Data: 2019-10-22 13:03:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > bezpośrednio.
    >[bezpośrednio to chyba na ulicznych demonstracjach i

    Chyba tak ... a w pozostalych przypadkach wladza nalezy do
    przedstawicieli :-)

    >Z czarnym prochem? ;)

    Wtedy znali juz nitrogliceryne i dynamit ...

    >To jest ta krótkozasięgowość? Sięga w nieskończoność,
    >o ile znajdzie tę nieskończoność na swej drodze.

    Moze i czasem siega, tylko wyobrazales sobie chyba namierzanie na
    odleglosc ... wiec czy czulosc detektora pozwoli uzyskac
    100m, 200.
    Szczegolnie jak to miasto i po drodze mury, płoty ...

    Tak czy inaczej - bombiarza namierzono dzieki zwyklym kamerom z
    rejestratorami.
    Bylo troche w tramwajach i autobusach, byla jedna na ulicy gdzie
    mieszkal,
    szczesliwie dosc zamkniety budynek - i wpadl szybko.

    >Taki (permanentny) monitoring jest powszechnie uskuteczniany
    >od lat -- dzięki niemu żyjesz, choć dookoła mnóstwo chętnych
    >pseudomuzułmanów. Nie tylko celnicy na granicach monitorują...

    Mocno watpie, ale kto wie.

    >0. Alfa zawiera i protony, i neutrony.
    >1. Jądra Uranu różnią się od jąder Plutonu nie tylko
    > liczbą neutronów, lecz także liczbą protonów.

    trafic neutronem znacznie latwiej, a on sie potem zamienia w proton.

    >Niektórzy ludzie utrzymują, że neutron składa się z protonu i
    >elektronu.
    >[nie badałem, więc nie wiem? -- dziś ludzie utrzymują nieco
    >inaczej...]

    Rozpada sie samoczynnie na proton, elektron i neutrino.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Neutron

    Ale sklada sie ponoc ze skwarków :-P

    >Akurat tak nie jest.
    >[i chyba wiem, dlaczego ten w Czernobylu nadawał się]

    Akurat w kazdym uranowym, tylko nie w kazdym tak wygodnie.

    >I co z tego, że duże?

    Duzo kosztuje, trudniej ukryc ...

    >0. Po co komu taki reaktor?

    Do zrobienia plutonu.

    >1. Ja bym nie wykrył. ;)
    > [bo i po co]

    Pytanie, czy wykrylyby te sluzby, co to regularnie jezdza po kraju i
    badaja promieniowanie z budynkow :-P

    J.

  • 15. Data: 2019-10-22 17:39:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5daeb858$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > Rozpad to nie tworzenie.

    Skoro downgrade Plutonu do Uranu daje alfę -- upgrade
    Uranu do Plutona wymaga alfy?...

    > alfa nie deuter.

    Cząstka Alfa to 2p+2n; jądro deuteru to 1p+1n -- skład bardzo podobny.

> [...]

    izotopu 238U. Reakcja ta zachodzi w reaktorach
    > jądrowych - powstały w ten sposób pluton ulega w nich rozszczepieniu, odgrywając

    Nadal pozostaje pytanie -- jak chcesz uzyskać protony z neutronów?
    (bo jednak jądro Uranu musi dostać 2 nowe protony, by stać się jądrem Plutonu)

    Nie mówię, że nie dostaniesz, ale pytam -- jak dostaniesz?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2019-10-22 18:01:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5daee2c6$0$500$6...@n...neostrada.pl

    > Chyba tak

    > Wtedy znali juz nitrogliceryne i dynamit ...

    Dynamit to twór Nobla -- z końca XIX wieku.
    (1867 rok)

    > Moze i czasem siega, tylko wyobrazales sobie chyba namierzanie na
    > odleglosc ... wiec czy czulosc detektora pozwoli uzyskac 100m, 200.
    > Szczegolnie jak to miasto i po drodze mury, płoty ...

    Czułe to jest, ale (jak już pisałem) nie radzi sobie z promieniowaniem tła.
    Jest nie tylko czułe, ale potrafi zgadnąć, z jakiego źródła pochodzi gamma.
    (czy to rozpad Uranu, czy coś innego)

    > Tak czy inaczej - bombiarza namierzono dzieki zwyklym kamerom z rejestratorami.

    II wojna światowa to już czasy plastykowe -- dlaczego
    ktoś miałby w XXI wieku (wieku kamer) używać dynamitu?

    IMO najniebezpieczniejsze są jednak ładunki budowane
    z tego, co jest używane na co dzień.

    > Bylo troche w tramwajach i autobusach, byla jedna na ulicy gdzie
    > mieszkal, szczesliwie dosc zamkniety budynek - i wpadl szybko.

    > Mocno watpie, ale kto wie.

    Dlatego nadal żyjesz, że jest.

    >>> Neutronami.

    > trafic neutronem znacznie latwiej, a on sie potem zamienia w proton.

    Albo przeciąża jądro Uranu tak mocno, że powstają jądra nowych pierwiastków.
    (toż elektrownia uranowa rozbija jądra Uranu właśnie neutronami)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozpad_beta_minus

    > Ale sklada sie ponoc ze skwarków :-P

    Nie kwarków?

    > Akurat w kazdym uranowym, tylko nie w kazdym tak wygodnie.

    Więc opisz szerzej.

    > Do zrobienia plutonu.

    Po co mu Pluton, skoro może zbudować bombę z Uranu?

    > Pytanie, czy wykrylyby te sluzby, co to regularnie
    > jezdza po kraju i badaja promieniowanie z budynkow :-P

    Ponoć nie ;) -- bo Uran promieniuje podobnie ;)
    do tego, z czego zbudowane są budynki.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 17. Data: 2019-10-22 18:36:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 5daeb858$0$542$6...@n...neostrada.pl

    >Skoro downgrade Plutonu do Uranu daje alfę -- upgrade
    >Uranu do Plutona wymaga alfy?...

    Owszem. Tylko jeszcze musisz miec ten U-234 - rzadki.

    >Cząstka Alfa to 2p+2n; jądro deuteru to 1p+1n -- skład bardzo
    >podobny.

    "Prawie" czyni roznice :-)

> [...]
    >Plutonu)
    >Nie mówię, że nie dostaniesz, ale pytam -- jak dostaniesz?

    Nie widzisz ? Same sie robia.

    U-238 - ten najbardziej popularny, po wchlonieciu jednego neutronu,
    zmienia sie w U-239, ktory wkrotce wyrzuca jeden elektron, a jadrze
    eden neutron zmienil sie na proton,
    wiec jest to juz jadro Np-239, ktore z kolei wyrzuca drugi elektron,
    zostaje Pu-239.

    Akurat napromieniowanie neutronami w miare latwe, bo nie trzeba
    pokonywac odpychania elektostatycznego, a w reaktorze neutronow bardzo
    duzo.

    J.

  • 18. Data: 2019-10-23 01:02:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5daf30b2$0$554$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > jadrze eden neutron zmienil sie na proton,
    > wiec jest to juz jadro Np-239, ktore z kolei wyrzuca drugi elektron, zostaje

    OK, choć nadal nie wiem, co skłoni neutrony do rozpadu...
    Tak ogólnie chyba nie rozpadają się same z siebie?

    -=-

    Wracając do początku naszej rozmowy o alfie -- nie
    jest/bywa wykorzystywana w upgradzie Uranu do Plutonu?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-10-23 01:21:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" qoo1qb$fph$...@n...icm.edu.pl

> [...]

    > OK, choć nadal nie wiem, co skłoni neutrony do rozpadu...
    > Tak ogólnie chyba nie rozpadają się same z siebie?

    Dopiero teraz rzuciłęm okiem do Wiadomości Google!!!
    Michał Sołowow -- buduje prywatny reaktor.

    https://businessinsider.com.pl/finanse/michal-solowo
    w-synthos-i-elektrownia-atomowa-kim-jest-miliarder/j
    sxzw2l

    [jeszcze nie wiem, czy elektrownię ;) powielającą...
    ciekawe, kiedy świat zapomni o węglu Rinata...]

    Ale są i kolejne wysokoenergetyczne wieści...

    https://www.money.pl/gospodarka/skarbowka-na-zakupac
    h-wydany-miliard-zlotych-ma-sie-szybko-zwrocic-64375
    77657608321a.html

    Na liście zakupów są nowe samochody, skanery RTG dla celników,
    broń dla funkcjonariuszy i budowa sieci LAN.

    Google to podaje każdemu czy tylko mnie -- widząc/śledząc moją [radio]aktywność?...

    Teraz będę otrzymywał infa o budownictwie gamma itp.?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-10-23 13:07:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 5daf30b2$0$554$6...@n...neostrada.pl
    > Nie widzisz ? Same sie robia.

    >OK, choć nadal nie wiem, co skłoni neutrony do rozpadu...
    >Tak ogólnie chyba nie rozpadają się same z siebie?

    Ogolnie to sie rozpadaja same - czas polrozpadu 15 minut.
    Ale to dotyczy neutronow luzem - te w jadrach atomow sa trwalsze.
    Jak widac - nie zawsze ...

    >Wracając do początku naszej rozmowy o alfie -- nie
    >jest/bywa wykorzystywana w upgradzie Uranu do Plutonu?

    Moze w jakim laboratoryjnym przypadku.
    Jak widzisz - masowo to sie w reaktorach przerabia U238 na pluton 239.
    Przez napromieniowanie neutronami.

    Ten by pasowal
    https://en.wikipedia.org/wiki/Plutonium-242

    ... ale jak widzisz - raczej powstaje jako niezbyt pożądany produkt w
    reaktorach - z neutronow

    J.