  • 21. Data: 2019-10-23 13:13:40
    Temat: Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:qoo2tj$u5a$...@n...icm.edu.pl...
    >Dopiero teraz rzuciłęm okiem do Wiadomości Google!!!
    >Michał Sołowow -- buduje prywatny reaktor.
    >
    > https://businessinsider.com.pl/finanse/michal-solowo
    w-synthos-i-elektrownia-atomowa-kim-jest-miliarder/j
    sxzw2l

    Ja radia slucham, to wiem :-)

    >Ale są i kolejne wysokoenergetyczne wieści...
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/skarbowka-na-zakupac
    h-wydany-miliard-zlotych-ma-sie-szybko-zwrocic-64375
    77657608321a.html
    > Na liście zakupów są nowe samochody, skanery RTG dla celników,
    > broń dla funkcjonariuszy i budowa sieci LAN.

    >Google to podaje każdemu czy tylko mnie -- widząc/śledząc moją
    >[radio]aktywność?...

    Jak ich znam, to beda sie starali "spersonalizowac" ... ale moze tych
    newsow za malo.
    Mnie teraz nie wyswietla ... ale moze sie przeterminowal :-)

    >Teraz będę otrzymywał infa o budownictwie gamma itp.?

    Czemu nie. Bywa, ze np szukam karty katalogowej jakiegos elementu
    elektronicznego,
    a potem na stronach popularnych wyskakuje reklama tegoz, gdzies z Chin

    J.

  • 22. Data: 2019-10-24 23:40:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5db03690$0$525$6...@n...neostrada.pl

    w-synthos-i-elektrownia-atomowa-kim-jest-miliarder/j
    sxzw2l

    > Ja radia slucham, to wiem :-)

    Radiacja... ;) Wiem, słyszałem dużo... [ale jak tego słuchać?...]

    > Jak ich znam, to beda sie starali "spersonalizowac" ... ale moze tych newsow za
    malo.

    Chyba nie za mało -- stale o tym reaktorze i stale o komputerze kwantowym...
    Już zapamiętałem twarz... I chyba nazwisko... Michał Sołowow?

    Ale raz jest najbogatszym Polakiem, innym razem tylko milionerem...
    Jest tego MULTUM!!! Jakby cały świat mówił niemal tylko o tym!

    To akurat znam!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 23. Data: 2019-10-24 23:41:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5db03508$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > Ogolnie to sie rozpadaja same - czas polrozpadu 15 minut.
    > Ale to dotyczy neutronow luzem - te w jadrach atomow sa trwalsze.

    Może w jądrze nieustannie rozpadają się i łączą?...

    Pisałeś, że w reaktorze neutronów jest bardzo dużo.

    "J.F." 5daf30b2$0$554$6...@n...neostrada.pl

    > w reaktorze neutronow bardzo duzo

    Skąd one tam są, skoro rozpadają się tak szybko?

    > Jak widac - nie zawsze ...

    Nie zawsze -- wystarczy nieco inny Uran i mamy rozpad jądra...

    > Moze w jakim laboratoryjnym przypadku.
    > Jak widzisz - masowo to sie w reaktorach przerabia U238
    > na pluton 239. Przez napromieniowanie neutronami.

    Widzę, ale czy Pluton 239 nie rozpada się w efekcie
    bombardowania neutronami? W FatManie nie było Plutonu 239?
    Nie będzie tak, że tylko co otrzymany Pluton 239 rozpadnie
    się pod wpływem bombardowania neutronami?

    > Ten by pasowal
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Plutonium-242

    Do czego by pasował?

    --