  • Data: 2019-05-22 11:40:40
    Temat: Re: Odbieranie wiadomości na mikrokontrolerze
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-22 o 11:06, J.F. pisze:

    > SSL sprawdza certyfikaty, czy to jest dodatkowa funkcja ?
    > Wydaje mi sie, ze nie sprawdza.

    Certyfikaty muszą być sprawdzone, ale czy to się nazywa, że robi się to
    w ramach SSL czy nie to nie mam pojęcia. O SSL wiem tylko tyle że wiem
    do czego mniej więcej służy. Nic więcej.

    > Ale czego sie obawiasz - ze ktos wykradnie z banku plik z zaszyfrowanymi
    > haslami i zacznie rozkodowywac ?
    > Czy, ze ktos zacznie sie logowac na losowe hasla ?

    Nie pisałem z myślą o konkretnych obawach tylko tak ogólnie patrząc na
    bezpieczeństwo systemów.
    Atak słownikowy na hasła może polegać na tym, że ktoś wybiera kolejne
    hasło i próbuje się nim zalogować do tysięcy kont klientów. Potem
    kolejne itd.

    > Tu sa kolejne zabezpieczenia - np trzy podania zlego hasla blokuja dostep.

    Ograniczenie pasma ataku jest niezbędne gdy dopuszczone są hasła
    (klucze) zbyt słabe.

    > I mam nadzieje, ze ktos w banku monitoruje, ze np z tego adresu IP ktos
    > probuje zgadnac haslo.

    Wszystko opiera się na zaufaniu, że ktoś tam zrobił wszystko jak trzeba.
    Autorzy książki o której pisałem opisywali taki przypadek (oni byli
    wynajmowani między innymi do weryfikacji systemów bankowych):
    Jakiś programista zrobił z hasłami jak trzeba - solił i wydłużał. Ale
    uznał, że czekanie przez użytkownika (to chyba chodziło o logowanie
    pracowników banku) 1s na reakcję komputera to za długo więc aby szybko
    odpowiedzieć przechowywał CRC32 każdego hasła. Czyli wydłużył je o jakiś
    20 bitów po czym skrócił o 32.

    wynika z samego SSL, czy zależy od implementacji).

    > Ale haslo do banku podajesz juz przez SSL.
    > Sama sesja SSL ma jakis klucz szyfrowania, losowy,

    Nie wiem jak to dokładnie jest, ale nie chodzi o podsłuchanie tego hasła
    w transmisji tylko o ilość wymaganej pracy atakującego przy próbie
    odgadnięcia hasła.

    > No i zauwaz, ze teraz stawiaja na apki w telefonie - tu juz mozna
    > identyfikowac konkretna instalacje/telefon.
    > Pytanie tylko, czy tego sie nie da latwo wykrasc z telefonu.

    Według mnie aby rozsądnie korzystać z dostępu do banku przez komórkę to
    trzeba by mieć drugą do odbierania SMS-ów z kodami jednorazowymi.
    P.G.