    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odstraszanie gołębi
    Date: Mon, 23 Feb 2015 14:10:38 +0100

    On 23.02.2015 10:55, Cezar wrote:
    > Cześć,
    >
    > Poszukuję najskuteczniejszej (i cichej) metody na odstraszanie gołębii.
    > Historia jest taka że założyłem na dość stromym dachu panele słoneczne i
    > niestety nie pomyślałem o gołębiach. Obecnie że sytuacja jest taka ze
    > pod panelami siedzą nieustannie 3-4 gołębie gruchając od bladego świtu.
    > O innych kwestiach nie wspomne gdyz wielu z was może spozywac właśnie
    > śniadanie...Dodam że są to gołębie miastowe więc raczej metoda na
    > odgrywanie dzwięków drapieżników przez glośniki odpada...
    >
    > Może macie jakieś doświadczenie z ultradźwiękami bądź z polem
> [...]

    Wczoraj natknąłem się na podobny wątek. Dotyczył parapetu.
    Kolce, dzwięki, ultradźwięki, nic nie pomagało na dłużej niż
    chwilę. Pomogła _podobno_ proca i orzech włoski. Gołębie
    uznały parapet za niebezpieczny i poszły (wszystkie, kababu
    nie wyprodukowano) do sąsiada.
    Sprawdź, czy nie podpada to pod okrucieństwo wobec zwierząt i uważaj
    na panele, mogą być mniej odporne niż gołębie.

    Mało elektroniczne, chyba, że budujesz własny system namierzania.

    pzdr
    bartekltg