  • Data: 2018-06-19 15:00:48
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 19 Jun 2018 05:41:08 -0700 (PDT), Iguan_007

    > To zalezy ile kosztuja te panele na dachu.
    > Wiecej niz prad z sieci czy mniej?

    Panele na dachu samochodu z pewnością będą droższe niż typowe panele
    dachowe. Do tego jeszcze urządzenia obsługujące. No i trzeba uwzględnić, że
    zwracać się będzie tylko różnica w kosztach uzyskania energii na miejscu a
    w domu -- a to tylko 20% przy prosumencie i to tylko przez pół roku, może
    przez 8 miesięcy (bo na zaś nie wyprodukujesz jak z paneli na dachu).

    > No i latanie z kablem juz nie jest takie atrakcyjne jak
    > samochod ladujacy sie bezobslugowo na parkingu :)

    I tak lepsze to niż jeżdżenie na stację. ;) Ja tam nie widzę problemu,
    wysiadam, po drodze do drzwi łapię kabel i podpinam. Zresztą z druta także
    chłodzę auto przed jazdą, a i w zimie będę grzać kabinę z druta (bo taniej
    niż z paliwa). Panele na dachu pewnie by nie wyrobiły z mocą w lato, w
    zimie można zapomnieć w ogóle o uzysku do jechania/grzania... Może do
    jakiejś kaliforni to ma sens, a my jak zwykle w ciemnej dupie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk