  • 1. Data: 2012-12-11 21:47:05
    Temat: Olej półsyntetyczny do starego diesla
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Pacjent to Nissan Almera, który za rok będzie pełnoletni. Zwykły diesel
    2.0. Do tej pory olej lałem mineralny. Różnie ale głównie żółty shell,
    jakiś castrol się zdarzył i orlen ostatnio. Przeczytałem, że na zimę
    dobrze jest wlać półsyntetyk, bo mniej gęstnieje na mrozie a właśnie mi
    się zbliża wymiana oleju. Z auta wycieków najmniejszych nie ma i oleju
    nie bierze. Warto w takim wypadku przechodzić na półsyntetyk? Jeżeli tak
    to można jakieś sugestię jaki?

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2012-12-11 22:29:37
    Temat: Re: Olej półsyntetyczny do starego diesla
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message
> [...]
    > się zbliża wymiana oleju. Z auta wycieków najmniejszych nie ma i oleju
    > nie bierze. Warto w takim wypadku przechodzić na półsyntetyk? Jeżeli tak

    ja w 1.9TDI z przbiegiem prawie 300kkm przeszedłem z Castrola mineralnego na
    full syntetyk (po podniesieniu mocy z 90 na 165KM) i jak na razie jeżdzę bez
    większych problemów a 2 wymiany już mam za sobą więc nie przejmowałbym się tylko
    zmieniał na lepszy i juz.

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2012-12-12 13:34:39
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

> [...]
    > się zbliża wymiana oleju. Z auta wycieków najmniejszych nie ma i oleju
    > nie bierze. Warto w takim wypadku przechodzić na półsyntetyk? Jeżeli tak

    dowolny.
    ja do golfa 1.6D z 88 roku lalem np midlanda polsyntetyka bodaj, ale też i
    mobila. jezdzil, zyl, odpalal w najwieksze mrozy, jezdzi u kolegi do
    dzisiaj.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 4. Data: 2012-12-12 16:29:53
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > to można jakieś sugestię jaki?
    GOLF 2 td 1.6, kopcil jak diabli. przesszedl na syntetyk i kopcenie
    radykalnie zmalalo. jedzi do dzisiaj.
    mb w124 2,5 d, przebieg ok 350 k, poszedl na syntetyk i nic sie nie dzialo.
    aktualnie na polsyntetyku.
    co do 'jaki' to najtanszy.

  • 5. Data: 2012-12-12 18:25:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 Dec 2012 13:34:39 +0100, Bartek napisał(a):

    > dowolny.
    > ja do golfa 1.6D z 88 roku lalem np midlanda polsyntetyka bodaj, ale też
    > i mobila. jezdzil, zyl, odpalal w najwieksze mrozy, jezdzi u kolegi do
    > dzisiaj.

    Znalazłem coś takiego, co wiele wyjaśnia w tym temacie:

    <http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-diesel
    -jaki-olej-wlac-
    vt65.htm>

    Zamówiłem już półsyntetyka i olej 2T jako dolewka do ropy także mam
    nadzieję, że mnie mrozy nie skują ;)

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2012-12-12 19:24:34
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Znalazłem coś takiego, ...>

    To uwazaj bo gosc pisze bzdury :)

    "Faktem jest, że nie można mieszać oleju syntetycznego z mineralnym, a jeśli już jest

    mus i sytuacja awaryjna - to co najwyzej z półsyntetycznym. "

    sz.

  • 7. Data: 2012-12-14 07:44:35
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-12-12 19:24, szufla pisze:
    > To uwazaj bo gosc pisze bzdury :)

    I kolejny bzdet jego autorstwa

    "Jeśli wcześniej samochód eksploatowany był na oleju mineralnym, nie
    należy stosować oleju syntetycznego. W kwestii zmiany na syntetyk -
    patrz wyżej. Kupując samochód wypytaj dokładnie sprzedającego na jakim
    oleju jeździ. Jeśli nie wiadomo na jakim oleju silnik pracuje, to dla
    bezpieczeństwa wlej mineralny lub co najwyżej półsyntetyk"

    Facet w życiu nie słyszał o takim parametrze oleju jak TBN. Jak by
    słyszał to by wiedział że dobre oleje mineralne mają takie samo lub
    bardzo zbliżone TBN do olejów półsyntetycznych i syntetycznych. Jak by
    miał wypłukać nagar syntetyk to tak samo wypłukał by mineralny o
    wysokiej klasie jakości. Sama baza olejowa nie ma wiele wspólnego z
    właściwościami myjącymi. Z syntetykami to też jest niezła ściema bo
    większość jest olejami mineralnymi po syntezie HC. Mamy więc mineralne,
    mineralne z domieszką mineralnego po HC jako "półsyntetyki" i
    "syntetyki" będące mineralnym po HC. Dopiero pełne syntetyki są oparte
    na bazie syntetycznej.

  • 8. Data: 2012-12-14 09:16:53
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    >"półsyntetyki" i "syntetyki" będące mineralnym po HC. Dopiero pełne syntetyki są

    Full syntetyk to zdaje sie jest dopiero A5/B5

    sz.

  • 9. Data: 2012-12-15 11:32:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 14 Dec 2012 07:44:35 +0100, Excite napisał(a):

> [...]
    > mineralne z domieszką mineralnego po HC jako "półsyntetyki" i
    > "syntetyki" będące mineralnym po HC. Dopiero pełne syntetyki są oparte

    Być może jest kilka nieścisłości ale ogólnie jest to dobry kawałek wiedzy
    dla ludzi nie bardzo będących w temacie. Można do niego napisać żeby
    poprawił albo samemu stworzyć gdzieś takie małe kompendium wiedzy, bo że
    tak powiem brylowanie tutaj niewiele zmienia.

    --
    xbartx