  • 31. Data: 2023-01-16 16:26:04
    Temat: Re: OpenAI: Jak wygląda mokra wrona
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > Słaba ta AI. Nie wie co to jest dziubdziub.

    Zauważyłem, że Google jest mądrzejsze.

    --
    Desoft

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe Avast.

  • 32. Data: 2023-01-16 16:29:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Desoft napisał(a) :

    > Zauważyłem, że Google jest mądrzejsze.

    Zdecydowanie. "Ono" nie wie co to są gęśle. Twierdziło, że nie ma
    takiego słowa. Jak nalegałem, to stwierdziło, że to archaiczne słowo
    oznaczające kobiety sprzedające gęsi :-D
    Gogle są jednak dużo mądrzejsze.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 33. Data: 2023-01-16 17:19:16
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Zdecydowanie. "Ono" nie wie co to są gęśle. Twierdziło, że nie ma
    > takiego słowa. Jak nalegałem, to stwierdziło, że to archaiczne słowo
    > oznaczające kobiety sprzedające gęsi :-D
    > Gogle są jednak dużo mądrzejsze.

    Gógie podejrzewam archiwizuje OCR`em jakie stare książki czy inne pdf`y
    stąd inny zasób w bazie.

    Poprośta o przekład hieroglifów egipskich.

  • 34. Data: 2023-01-16 20:29:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Jan 2023 15:21:04 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > W kącie sztoi i sze boi -- co odpowie, gdy go spytać, co to takiego?

    Odpowiada tak:
    Nie mogę znaleźć żadnych informacji dotyczących pojęcia "w kącie
    sztoi i sze boi". Wydaje się to być fragmentem jakiegoś tekstu lub
    powiedzenia, ale bez dodatkowego kontekstu trudno jest mi określić
    jego znaczenie.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2023-01-16 21:08:22
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2023-01-16 o 20:29 +0100, Marek napisał:
> [...]
    > sztoi i sze boi". Wydaje się to być fragmentem jakiegoś tekstu lub
    > powiedzenia, ale bez dodatkowego kontekstu trudno jest mi określić

    A jak dokładnie zapytałeś? Bo mnie zbył tak:

    "Niestety, nie jestem w stanie zrozumieć tego zdania, ponieważ nie jest
    ono poprawnie napisane po angielsku. Prosimy o ponowne zadanie pytania
    w języku angielskim."

    Mateusz

  • 36. Data: 2023-01-16 22:05:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > A jak dokładnie zapytałeś? Bo mnie zbył tak:
    >
    > "Niestety, nie jestem w stanie zrozumieć tego zdania, ponieważ nie
    > jest ono poprawnie napisane po angielsku. Prosimy o ponowne zadanie
    > pytania w języku angielskim."

    Mnie za każdym razem przeprasza, że czegoś nie wie, bo jest tylko
    automatem. W zasadzie to niczego nie wie, a pytam o proste rzeczy
    w prosty sposób. Potem chce się poprawić i wysysa z palca (czy co
    ona tam ma do ssania) jakąś inną odpowiedź. Nie uczy się na swoich
    błędach, tylko dalej zgaduje i powtarza odpowiedzi, za które kilka
    wierszy wcześniej przeprosiła, że to pomyłka. Gdybym miał określić
    narodowość automatu, to bym powiedział, że Japończyk. Japończycy
    też są zawsze bardzo uprzejmi, a jeśli czegoś nie wiedzą, to zmyślą,
    bo uważają, że dyshonor jest nie wiedzieć. Czekam, aż zrobi seppuku
    po którymś z moich pytań.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2023-01-16 22:07:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2023 21:08:22 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

> [...]
    >
    > "Niestety, nie jestem w stanie zrozumieć tego zdania, ponieważ nie jest
    > ono poprawnie napisane po angielsku. Prosimy o ponowne zadanie pytania

    Ale my z AI gadamy po polsku.

    Zresztą w każdej chwili możesz mu powiedzieć w innym języku i odpowie w
    nim, lub możesz mu kazać ostatni wpis jeszcze raz powtórzyć w innym języku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2023-01-16 22:14:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Jan 2023 21:08:22 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
> [...]
    > e jest
    > ono poprawnie napisane po angielsku. Prosimy o ponowne zadanie

    A dlaczego gadasz z nią po angielsku?
    Moja rozmowa odbyła się po polsku:

    Jak wygląda mokra wrona?

    Nie jestem pewien, jakiego rodzaju obraz mokrej wrony masz na myśli.
    Wrony są ptakami i wyglądają podobnie jak inne gatunki wróbli, zwykle
    mają ciemno-szare lub czarno-szare upierzenie i szare lub czarne
    skrzydła. Jeśli chodzi o "mokrą" wronę, to zakładam, że chodzi o to,
    że jest zmoczona, zwykle przez deszcz lub jakieś inne zwilżenie, w
    takim przypadku wyglądałaby mniej błyszcząco i była by cięższa.

    A ile waży sucha wrona?

    Sucha wrona waży zwykle od 40 do 60 gramów. Jest to jednak przedział
    dla większości gatunków wróbli, ponieważ istnieją różne gatunki
    wróbli, które mogą różnić się wagą. Waga wrony może również zmieniać
    się w ciągu roku w zależności od dostępności pożywienia i warunków
    pogodowych.

    Przecież wrona nie jest gatunkiem wróbli, jest większa od wróbla.

    Przepraszam, miałem na myśli wagę wrony, a nie wróbla. Waga wrony
    waha się od 250 do 600 gramów, w zależności od gatunku. Są one
    znacznie większe niż wróble i posiadają większe skrzydła oraz dłuższe
    ogon. Wrony to inteligentne ptaki z rodziny krukowatych, które często
    żyją w stadach i znane są z ich zdolności do używania narzędzi i
    rozwiązywania problemów.

    To dlaczego napisałeś, że sucha wrona waży 60 gramów.

    Przepraszam za błąd, sucha wrona waży znacznie więcej niż 60 gramów,
    jak już wcześniej wspomniałem, waga wrony waha się od 250 do 600
    gramów. Jest to znacznie więcej niż wróbel. Przepraszam za tą pomyłkę
    i jakiekolwiek nieporozumienie, mogło to wywołać.

    Bardzo często zdarzają ci się bzdury za pierwszym razem, z czego to
    wynika?

    Jestem sztuczną inteligencją, która uczy się na podstawie danych,
    które zostały mi dostarczone. Chociaż jestem w stanie udzielać
    odpowiedzi na różne pytania, czasem mogę popełnić błąd lub nie mieć
    wystarczającej wiedzy na dany temat. Staram się jak najlepiej
    odpowiadać na pytania, ale jak każda sztuczna inteligencja, nie
    jestem w stanie znać wszystkiego i czasem mogę się pomylić. W takim
    przypadku proszę o wyrozumiałość i zachęcam do zadawania dalszych
    pytań, abym mógł udzielić jak najlepszych odpowiedzi.

    Czy zatem stosujesz jakaś wagę prawdopodobieństwa odpowiedzi? By
    ułatwiła zaznaczenie że czegoś nie wiesz lub nie jesteś pewien.
    Dlaczego za każdym razem gdy błędnie odpowiadasz [tu przypadkowo
    wcisnął mi się enter ucianając zdanie]

    Tak, jako model językowy stosuję podejście oparte na
    prawdopodobieństwie. Modeluję prawdopodobieństwo każdej odpowiedzi na
    podstawie danych, na których został wytrenowany. Dlatego też, czasami
    mogę zaproponować odpowiedź, która nie jest do końca poprawna lub nie
    jest najlepszą możliwą odpowiedzią. Jeśli chodzi o odpowiedzi, które
    okazały się błędne, to jest to normalne, że każdy model AI popełnia
    błędy, nawet te najlepsze. Jednak staram się stale ulepszać i uczyć
    na błędach, aby udzielać jak najlepszych odpowiedzi.

    Czego nowego się dziś nauczyłaś?

    Jako model AI uczymy się na bieżąco, stale uczymy się z nowych
    danych. Jednak, ze względu na to, że jestem modeliem językowym, który
    jest udostępniony dla użytkowników, nie mam dostępu do informacji o
    tym co konkretnie się dzieje podczas procesu uczenia, ani nie jestem
    w stanie powiedzieć, czego konkretnie się nauczyłam dzisiaj. Jestem
    jednak stale aktualizowany i ulepszany przez moich twórców, aby być
    jak najlepszym modelem językowym.

    No ale skoro uczysz się na błędach to daj choć jeden przykład błędu,
    który już na pewno nie popełnisz.

    Jako model AI, stale się uczymy i staramy się unikać powtarzania
    błędów z przeszłości. Jednak ze względu na ogrom liczby pytań i
    różnorodności tematów oraz kontekstów, w których są one zadawane,
    trudno jest wskazać konkretny przykład błędu, który już na pewno nie
    popełnię. Mogę jednak powiedzieć, że dzięki ciągłej nauce i
    aktualizacjom, staramy się unikać błędów jak najlepiej potrafimy i
    udzielać jak najlepszych odpowiedzi.

    To po prostu wylosuj jeden z nich.

    Przykładem błędu, którego już nie powinienem popełnić jest przykład z
    odpowiedzią na pytanie o wagę suchych wron, gdzie podałem błędną
    wartość 60 gramów, podczas gdy prawidłowa waga suchych wron to
    250-600 gramów. Takie błędy mogą pojawiać się przez brak informacji
    lub niepewności co do odpowiedzi. Staramy się jednak stale ulepszać i
    uczyć na błędach, aby unikać ich w przyszłości.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2023-01-16 22:16:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    <m...@x...invalid> wrote:
    > A jak dokładnie zapytałeś?

    Co to takiego "w kącie sztoi i sze boi?"

    --
    Marek

  • 40. Data: 2023-01-16 22:17:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Ale my z AI gadamy po polsku.
    >
    > Zresztą w każdej chwili możesz mu powiedzieć w innym języku i odpowie
    > w nim, lub możesz mu kazać ostatni wpis jeszcze raz powtórzyć w innym
    > języku.

    Najwyraźniej fraza "w kącie sztoi i sze boi" mąci mu tryb rozpoznawania
    języka i nie wie, że to ma być po polsku. Nie liczę już, że poprawnie
    odpowie "sze zląkł" albo "szezląg", bo w podobnych przypadkach unika
    prostej odpowiedzi:

    -- Czy lenistwo na łokcie się mierzy?

    -- To jest zagadka lub rymowanka, która ma na celu zabawę i zastanowienie
    się nad odpowiedzią. Lenistwo jest stanem ducha i nie da się go mierzyć
    na łokcie czy też jakimkolwiek innym sposobem.

    -- Skąd wiadomo, że Jurek to Jerzy?

    -- Jurek i Jerzy to te same imię i te same osoby. Wiadomo, że Jurek to
    Jerzy, ponieważ są to warianty tego samego imienia, które jest używane
    w języku polskim. Jurek jest skrótem od Jerzy, tak samo jak np. Kasia
    skrótem od Katarzyna.

    -- Co by myślał stół gdyby myślał?

    -- Jest to kolejna zagadka lub rymowanka, która ma na celu zabawę
    i zastanowienie się nad odpowiedzią. Niestety, stół jako przedmiot
    nie posiada zdolności myślenia, więc nie można przypuszczać czego
    by myślał.

    --
    Jarek