  • Data: 2019-12-10 05:28:45
    Temat: Re: Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." e65hpowkxbe2$....@4...net

    > Dowody jakies pokazesz ?

    Może pokażę, jak znajdę. ;) Czytałem o tym
    nieraz, ale (rzecz jasna) linków nie mam.
    Jak mi coś wpadnie i będę pamiętał -- dam znać.

    BTW pamięci -- pamiętam, jak jeżdżąc jeszcze Panna Mercedes
    kupiłem tanie świetlówki w Auchan... Wg Ciebie miały szybko
    przepalić się -- jedną z nich właśnie przed paroma dniami
    wkręciłem do okapu kuchennego, skąd wykręciłem inną (nowszą
    i droższą -- ale otrzymaną za freeko) świetlówkę, którą
    wkręciłem w miejsce, z którego wykręciłem LEDkę E14/1050
    lumenów kupioną niemal dwa lata temu za 375 groszy...

    Może jeszcze gdzieś świeci jakaś świetlówka kupiona w Auchan
    za 3 pln kilkanaście lat temu...

    LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy.
    Byłem pewny, że spalą się w parę tygodni -- lub nawet dni.
    Z 5 straciłem właśnie 2, które świeciły całymi dniami
    przez te niemal 2 lata...

    > Ale na pewno nie odczuje w samochodzie ktorym jedze
    > na codzien i dostosowuje sie do starzenia opon.

    Zgodzę się z tym, że i na gołych felgach można jechać. ;)
    Dlatego właśnie nie zamierzam inwestować w opony -- raczej
    nie wyjadę podczas trudnych warunków...

    Dostosowanie? -- po jakimś czasie używania zanika różnica
    pomiędzy ,,moimi'' osiągami i osiągami innych ludzi a później
    te inne osiągi stają się widocznie lepsze od moich -- nie ja
    zostawiam ,,niegrzecznych kierowców'' w swych lusterkach,
    lecz oni zostawiają mnie w swoich... ;) Nie ja śmieję się,
    widząc kogoś zsuwającego się majestatycznie ;) do przydrożnego
    rowu, lecz ktoś inny ma radochę, widząc mnie... ;)

    Coś za coś -- fajne opony albo telefon, którym
    można wezwać pomoc, gdy niefajne opony zawiodą...

    Gdy ktoś zedrze komplet w jeden sezon lub w dwa -- IMO
    może kupić najlepsze jednosezonowe i poszaleć.. Ale
    nie ja... Gdybym jeszcze mógł samo_dzielnie zmienić...
    Ale dla mnie koło waży zbyt wiele. Myślałem nawet
    o dźwigu z wielobloczkami -- ale mi przeszło...

    Komplet zimówek po prostu zjedzą myszy lub szczury...
    I tak już są stare...

    Dojeżdżę (jeśli dobrze pójdzie) tylne letnie i założę
    tam wielosezonówki Pirelli -- być może wzmocnione (XL,
    jeśli takie będą w mym rozmiarze -- 205/55/R15 bodajże)
    lub samouszczelniające się (jeśli takie będą... )
    a później to samo uczynię z przednimi Navigatorami...

    Czas mych szaleństw przeminął razem z nieszczęsnym
    podniesieniem pralki. Wszystko (Asus Max także)
    przemija -- życie też przeminie...

    -=-

    Wielu opon nie znam, ale te, które znam,
    to albo premium, albo -- Janie, Dębica... ;)

    Dębica to IMO fatalny wybór.

    Chyba chętnie bym pojeździł na Yokohamach i na Nokianach... ;)

    IMO Dębice kosztują niewiele mniej niż opony klasy
    premium a są makabrycznie gorsze pod każdym względem...

    Dziś opony nie kosztują (względem reszty kosztów
    utrzymania samochodu) tak dużo jak kiedyś. Jako
    dziecko śmiałem się, gdy kupując używany samochód,
    ludzie sprawdzali stan opon... Moim zdaniem opony
    mależało zmienić tuż po kupnie bez względu na ich
    stan -- nie zdawałem sobie wówczas sprawy z kosztów...

    Opony i akumulatory -- ponoć w Polsce były pół wieku
    temu ,,na wagę złota''...

    Wspominając kupców z tamtych lat, zauważam, że niektórzy
    z nich umarli, zaś inni od dawna nie jeżdżą samochodami,
    bo nie mają sił... (słabo widzą, słabo słyszą, słabo
    (powoli) reagują na wszystko itd...)

    IMO niektórzy z nich nie doczekali/dożyli czasów, gdy
    opony niewiele kosztują -- bo jak mówić o kosztach, gdy
    dobra opona wielosezonowa (Pirelli chociażby) kosztuje
    mniej niż pełen zbiornik paliwa lub para niezbyt drogich
    męskich butów zimowych?... (kobieta potrafi kupić buty
    o rząd wielkości droższe od dobrej opony!) Właśnie
    Lidl ma teraz jakieś tanie (ze 3/4 hpln za parkę)
    buty damskie -- ponoć skórzane... Ale ogólnie
    teraz damskie buty zimowe są raczej ;) drogie...

    -=-

    Ciekawe, ile będzie kosztował zelektryfikowany samochód
    osobowy (i na ile osób) za 25 lat, gdy spalinowych już
    nie będzie... Może będą wykonane z materiałów odpornych
    na korozję?... Może będą długowieczne ja samoloty?...

    Po prostu żal umierać!

    --