    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
    Date: Wed, 11 Dec 2019 00:52:03 +0100

    dyskusyjnych:5def1f2e$0$503$6...@n...neostrada.
    pl...
    "J.F." e65hpowkxbe2$....@4...net
    [...]
    >BTW pamięci -- pamiętam, jak jeżdżąc jeszcze Panna Mercedes
    >kupiłem tanie świetlówki w Auchan... Wg Ciebie miały szybko
    >przepalić się

    Ja moglem tylko sugerowac taka mozliwosc ... tanie g* ... wiadomo, a
    jaka jakosc - nikt nie wie.

    A moze chcialem Ci tylko troche zepsuc samozadowolenie :-)

    >LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy.
    >Byłem pewny, że spalą się w parę tygodni -- lub nawet dni.
    >Z 5 straciłem właśnie 2, które świeciły całymi dniami
    >przez te niemal 2 lata...

    No ... takie sobie wyniki.
    Za krotko na dobry wyrob, za dlugo na kiepski :-)

    >Zgodzę się z tym, że i na gołych felgach można jechać. ;)
    >Dlatego właśnie nie zamierzam inwestować w opony -- raczej
    >nie wyjadę podczas trudnych warunków...

    >Dostosowanie? -- po jakimś czasie używania zanika różnica
    >pomiędzy ,,moimi'' osiągami i osiągami innych ludzi a później
    >te inne osiągi stają się widocznie lepsze od moich -- nie ja
    >zostawiam ,,niegrzecznych kierowców'' w swych lusterkach,
    >lecz oni zostawiają mnie w swoich... ;)

    Bylby to jakis argument ... gdyby wszyscy ruszali z piskiem opon.
    A tego nie ma.

    >Nie ja śmieję się,
    >widząc kogoś zsuwającego się majestatycznie ;) do przydrożnego
    >rowu, lecz ktoś inny ma radochę, widząc mnie... ;)

    Niby tak, tylko ze jakos malo tych zsuwajacych widac, to jest
    przypadek.

    >Wielu opon nie znam, ale te, które znam,
    >to albo premium, albo -- Janie, Dębica... ;)
    >Dębica to IMO fatalny wybór.

    Hm, na Navigatory nie narzekam, Frigo na sniegu calkiem dobre ...

    >IMO Dębice kosztują niewiele mniej niż opony klasy
    >premium a są makabrycznie gorsze pod każdym względem...

    eee, to chyba nie jest premium :-)

    A czy tak niewiele mniej ... 205/55/16 na oponeo.pl
    482zl Goodyear Vector 4Seasons G2 91 V Run Flat, Produkcja 2019
    Niemcy, B
    421 Nokian Weatherproof 91 V Run Flat, A
    378 Michelin Crossclimate+ 94 V XL, B
    362 Michelin Crossclimate+ 91 H, B
    312 Nokian Weatherproof 91 H ... made in Russia, A
    292 Pirelli Cinturato All Season 91 V ... made in Russia, B
    284 Goodyear Vector 4 91 H, E

    221 Debica Navigator 2, B
    212 Kormoran All Season, C

    Nie wiem czy potrzebuje 94 (670kG na opone, 91 - 615), V (240km/h),
    ale ... czy taka "premium" wielosezonowa bedzie lepsza od sredniej
    klasy letniej/zimowej ?
    Bo roznica w cenie kompletu, tzn 2 kompletow, na pare wymian starczy
    :-(

    A ostatnia literka - klasa przyczepnosci na mokrym. Nie jest ten model
    Debic taki zly ... a na wychwalanym kiedys GY jak widac mozna sie
    naciac.
    Inna sprawa, ze mialem kiedys i nawigatory klasy E ... nie zauwazylem
    jakiegos nadmiernego slizgania na deszczu, a niby z klasy powinna
    wychodzic spora roznica.

    >Dziś opony nie kosztują (względem reszty kosztów
    >utrzymania samochodu) tak dużo jak kiedyś. Jako
    >dziecko śmiałem się, gdy kupując używany samochód,
    >ludzie sprawdzali stan opon...

    Zalezy jakie auto, jak za 1000 zl, to opony moga stanowic istony %
    wartosci :-)

    >Moim zdaniem opony
    >mależało zmienić tuż po kupnie bez względu na ich
    >stan -- nie zdawałem sobie wówczas sprawy z kosztów...
    Z paskiem rozrzadu Ci sie pomylilo :-)

    >IMO niektórzy z nich nie doczekali/dożyli czasów, gdy
    >opony niewiele kosztują -- bo jak mówić o kosztach, gdy
    >dobra opona wielosezonowa (Pirelli chociażby) kosztuje

    Ale klase przyczepnosci maja te sama co Debice :-)

    >Ciekawe, ile będzie kosztował zelektryfikowany samochód
    >osobowy (i na ile osób) za 25 lat, gdy spalinowych już
    >nie będzie... Może będą wykonane z materiałów odpornych
    >na korozję?... Może będą długowieczne ja samoloty?...

    >Po prostu żal umierać!

    Emerycie - poprzyj partie czynem, umrzyj przed terminem :-)

    J.