    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
    Date: Wed, 11 Dec 2019 01:15:15 +0100

    dyskusyjnych:5deee90b$0$558$6...@n...neostrada.
    pl...
    "J.F." a9qb5ynylzz3$....@4...net
    >Oczywiście! [;)]

    >Moja jedna?

    Jedna opinia w twoim linku.

    >To stare opony. Ćwierć wieku temu były drogie,
    >ale BYŁY BARDZO DOBRE!!! [Michelin były chyba droższe]

    No chyba, ze stare.

    >Jedna P5000 Drago 205/50/R15 kosztowała na przełomie wieków ~1 kpln,
    >co chyba starczało na paliwo do przejechania 10 kkm... Opona też na
    >tyle kkm starczała, więc podwajała koszty paliwa...

    >To znaczy -- 4 opony Drago zdzierały się w RWD (niemal do
    >drucianki? ;) -- do momentu, gdy na bokach bieżnik miał
    >głębokość zdecydowanie ujemną, ;) ale nie aż do drucianki)
    >po przejechaniu ~40 kkm...

    I podzieliles przebieg przez 4 ?

    >W górach łatwiej, ale w dolinach też bywa pod górkę. ;)
    >Choćby z przydrożnego rowu... czy z/do garażu...

    No - "ale urwal" bylo ze Szczecina :-)

    >Później przyzwyczaiłem się. :) Bawiłem się jeżdżąc na tych
    >oponach... Ludzie (których woziłem) nie byli przyzwyczajeni
    >do takich wyczynów... Ci, którzy mieli jakieś rozeznanie
    >w jeżdżeniu -- po prostu bali się, co było czuć wyraźnie...
    >Pamiętam panienkę kolegi, która siedziała jak na gwoździach

    Ale czy miala rozeznanie w jezdzeniu ?

    >podczas deszczu... Pod koniec jazdy (~135 km -- do Kukli)
    >IMO nabrała szacunku do tych opon... Drogę powrotną miała
    >lepszą ;) -- podczas straszliwie gęstej mgły...

    Ale jakbys napisal 135km/h ...

    >Nowe zimowe pamiętam jako bardzo przyczepne niemal do każdego
    >podłoża zimą...

    A to chyba nawet dosc nowe zimowki byly ...

    >Ale pamiętam letnie Dębice zimą na drodze z Warszawy do
    >Białegostoku -- tańczyłem i poza modlitwą nie widziałem
    >ratunku, sunąc się pod TIRa pędzącego w moim kierunku...
    >(poza tym TIRem było wiele moich innych groźnych potańcówek)

    A za komuny wyboru wielkiego nie bylo, i Debice sluzyly latem i zimą
    :-)

    >Równa i betonowa? Betonowe płyty ze szczelinami dylatacyjnymi? ;)

    Jak nierowna, to remontuja :-)

    >Dzisiaj opony są o niebo lepsze niż 25 lat temu!
    >Są lepsze i tańsze! Paliwo jest drogie! OC itp.
    >też IMO drożeje...
    >IMO dziś można jeździć na wielosezonowych.

    Byla komuna, a ludzie jakos do Zielenca dojezdzali.
    Komuna sie skonczyla, droge troche ulepszyli, odsniezali czesciej,
    opony mozna bylo kupic sezonowe ... a pod Zielencem zagoscil znak
    "nakaz jazdy w łancuchach".

    Nawiasem mowiac - to kolejny bubel prawny ten znak.

    Mnie nawrocily kormoran Impulser - nowe opony, a zimą juz nie byly
    takie dobre jak stare.
    No coz - letnie niby, wtedy jeszcze nie wiedzialem, ze naprawde
    letnie.

    >Ktoś dziś jeszcze kupuje w Polsce używane opony
    >do normalnej jazdy? Kiedyś kupowano nagminnie...

    Kiedys sam kupowalem. Na zasadzie - skoro nie wiem co dobre, to po co
    przeplacac :-)

    Ale sierra jakos szybko dobijala te uzywki i przestalem.

    A gumiarze przestali uzywki oferowac ? A moze Niemcy przestali je
    wyprzedawac po sezonie ? :-)