eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D › Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
    Date: Mon, 15 Dec 2014 13:48:37 +0100
    Organization: private
    Lines: 51
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
    References: <m6mbiv$rdi$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <m6mjlj$m6s$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: acjf5.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1418647718 3678 83.10.55.5 (15 Dec 2014 12:48:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Dec 2014 12:48:38 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <m6mjlj$m6s$1@mx1.internetia.pl>
    X-Comment-To: Nix
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552152
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Nix,

    Monday, December 15, 2014, 12:59:16 PM, you wrote:

    >>> Mam nietypowy problem: Mam Aurisa 1.4 D4D w b. dobrym stanie
    >>> technicznym, auto bezwypadkowe, z salonu. Dopóki używam oryginalnych
    >>> letnich kół Toyoty (alu) 16cali z oponami 205/55 auto na suchym/mokrym
    >>> prowadzi się zupełnie ok, a jeżdżę spokojnie, delikatnie bez szaleństw.
    >>> Kiedy zmieniam koła na zimowe 195/65R15 na felgach od Toyoty Previi tj.
    >>> 6,5J ET50 mam taki efekt, że na mokrej nawierzchni i przy nieco
    >>> ciaśniejszym wchodzeniu w zakręty czuję wyraźnie uślizgiwanie auta!!!
    >>> Przy zakręcie w prawo czuję jak tył traci przyczepność i wyjeżdża na
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>> zewnątrz zakrętu, ja w tym momencie odpuszczam gaz i przyczepność
    ^^^^^^^
    >>> natychmiast wraca, wątpliwości jednak zostają...
    >> Jakby to było auto z tylnym napędem - rozumiałbym. Ale teraz nie
    >> rozumiem. W FWD ujęcie gazu przy nadsterowności powinno spowodować
    >> natychmiastowy obrót.
    > No tak, tylko że jako że jeżdżę delikatnie to nie nadsterowność a

    Opisujesz nadsterowność.

    > zaledwie próba wejścia w nadsterowność, innymi słowy zjawisko zduszone z
    > zarodku, dlatego nie ma mowy o obrocie, ale czuć delikatne szarpnięcie.

    Opowiadasz dziwne rzeczy - jeśli się uślizguje już tył, to zdjęcie
    nogi z gazu w FWD powoduje natychmiastowe odciążenie tyłu i obrót.
    Fizyki nie oszukasz. Tylko dlaczego miałby się przy delikatnej jeździe
    uślizgiwać tył?

    > Poza tym wchodzę w zakręt też nie mając pedału "w podłogę" tylko
    > ekonomicznie- odpuszczenie gazu też nie jest gwałtowne bo i zjawisko
    > gwałtowne nie jest, pewnie dlatego nie obraca.

    Jakieś bajki opowiadasz.

    > Dzieje się tak TYLKO na śliskiej nawierzchni, więc ja winę upatruję w
    > felgach lub/i oponach a nie fabrycznych właściwościach auta, dziwne
    > tylko że teraz to zauważyłem w tym roku, a te koła z tymi oponami mam od
    > 4 sezonów i kiedyś tego nie zauważałem w ogóle.

    Usiłujesz dopasować do jakieś swojej teorii rzeczywistość i do czegoś
    samego siebie przekonać.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: