    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 28 Mar 2015 03:21:22 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Opóźnienie w transmisji USB
    From: s...@g...com

    W dniu sobota, 28 marca 2015 11:08:30 UTC+1 użytkownik Marek Borowski napisał:
> [...]
    wykres, obraz 2D, cokolwiek... Natomiast układ akwizycji może śmigać na 20MHz, ale
    cały "obraz" akwizycji mogę odebrać zgodnie z portokołem USB (1ms scheduling).
    Podejrzewam, że drajwery FTDI buforują dane na f=60MHz z sobie jedynie znanych
    powodów.

    konwerterze RS-USB? Chyba nie. Protokół USB to nie przerwania! Odpytuje jednak co 1ms
    chęć dostępu do urządzenia/transmisji. Jest to tzw. scheduled protocol, czy jak kto
    woli "planowany". W moim przypadku czas tworzenia kompletnego zestawu danych (16KB),
    to aż 60ms. Dodając do tego 1ms na "dobicie się" do transmisji mamy 61ms, co daje 16
    obrazów/s. Czas postprocessingu i samej transmisji jest pomijalny na byle jakim
    pececie. I faktycznie tak jest! Ale owego "przesunięcia fazowego" za cholerę nie
    rozumiem... Podejrzewam drajwery FTDI, a z tym już nic nie jestem w stanie
    nakombinować. Chyba trza będzie zastosować inne kostki. Tylko jakie, coby nie mieć
    tej samej checy ?

    fizyki nie zmienię. Natomiast po zakończeniu akwizycji,
    transmisja+postprocessing+wyświetlenie tego na ekranie powinno być szybkie jak
    cholera, coby rozpocząć kolejny cykl akwizycji. I tak w koło Macieju...
    czysto i wyraźnie mi odpowiada "Hallo", ale z opóźnieniem 1-2s. Ot takie
    "przesunięcie fazowe". Przeczytaj jeszcze raz główny wątek. Przykład panienki z TV
    chyba najlepiej to obrazuje.

    odpowiedzi. Wniosek: po wybudzeniu należy najpierw wypić kawę i dopiero wtedy czytać
    i odpowiadać.

    buforują dane i wypluwają je zgodnie z jakąś tam kolejnością. Albo coś przeoczyłem w
    dokumentacji softwarowej, albo te drajwery są o kant poopy rozbić.

    dalej z prędkością ok. 16obr./s.

    > A jak wygłada klient ? Ktos juz napisal, ze wygłada to na buforowanie
    > danych, ktore nie są odbierane. Być może jest jakis antyvirus ktory ma
    > interakcje w API z ktorego korzysta aplikacja.

    Sprawdzę jutro na CZYSTYM kompie/dysku. Dzięki za info!