  • 11. Data: 2018-07-24 17:18:09
    Temat: Re: Oszustwo czy blad systemu?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.07.2018 16:52, LordBluzg(R) pisze:

    > Tak, jakby się sama ugotowała :]

    Głupi i głupszy.

  • 12. Data: 2018-07-25 13:00:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:

    >Na bilingu jest 24x sms po 0,62zl

    I numer ten ?
    Zacznij od operatora. czemu 24, skoro wyslales jeden.

    >To bylo na lotnisku w PL

    Nie gdzies przy granicy, gdzie mogles zlapac roamingiem zagranicznego
    operatora ?

    >00 na początku nie było.
    >Kierunkowy 46 to Szwecja
    >Ale kierunkowy 467 to francja premium.

    Hm, Francja to +33, +33467 to premium ?

    >Chyba jednak oszustwo :(
    >A pani była taka mila.....

    Moze czas na odwiedziny na policji ?
    Ale najpierw bym pomęczyl operatora

    Moje telefony przy probie wyslania na 11 cyfrowy numer (nie ten)
    zglaszaja błąd.
    No dobra - na ten dokladnie Nju/Orange tez nie wysyla, ale poczekajmy
    na billing :-)

    Numer 467077935 wyglada na krajowy, ale Nie Ma Takiego numeru.
    A moze zostala koncowka - 70779546 ?

    Jakiego masz operatora? i telefon ?
    0.62 to moze byc koszt SMS glosowego na nr stacjonarny (nawiasem
    pytajac - co za polglowek to realizowal)
    Ale czemu 24 ?

    Albo jeszcze inaczej obcial i mu zostalo 7077 ...

    No chyba, ze twoj operator lub telefon jakos sprawdza, ze to za duzo
    cyfr i przelacza na miedzynarodowy.
    Albo tylko tak na bilingu wyglada - skutek zlego przejecia danych z
    innego systemu ?

    Jesli oszustwo polskie ... mozna sie dac wykazac policji, jesli to
    przekierowane na jakis 0-700 to ktos za tym stoi.

    No chyba, ze opanowali juz przenosne BTS, podchodzi panienka z torba,
    twoj telefon laczy sie z jej BTS, ktory przez internet gdzies z
    Francja, i nawet nie wchodzac w szyfrowania przenosi dane zywcem do
    francuskiego BTS, a potem to juz roaming leci.

    Wiec mysle, ze trzeba zaczac od operatora.
    I ewentualnie sprawdzenia wlasnego telefonu - w historii jeden czy 24
    sms?

    J.

  • 13. Data: 2018-07-25 13:08:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Abstrahując od tego konkretnego numeru (i sensu takiego przekrętu),
    >zastanawiam się, czy nie dałoby się tak zakłócić sygnalizacji po
    >stronie odbiorczej, żeby sieć uznała sms za doręczony (i policzyła
    >opłatę), a telefon uznał próbę za nieudaną i ponawiał wysłanie...

    Jakis jamming w poblizu telefonu, wlaczony w sprytnym momencie ?
    Pakiet wysyłajacy wychodzi, a opowiedz sieci juz nie przychodzi ?

    Moze, nie znam sie ... czy sieci nie powinny byc jakos zabezpieczone
    przed takimi zanikami - jakis identyfikator SMS, zeby wiedziec ze
    proba ponowna.

    >PS. Co w ogóle telefony robią przy próbie wysłania sms na za długi
    >numer?

    Zapewne wysylaja. A reszte to juz centrum SMS zalatwia.

    No i tu moga byc kolejne cuda - nie trafia w schemat, powoduje blad
    programu ... i centrum nie wysyla SMS.

    Moje telefony (Play i Orange) po paru sekundach twierdza, ze nie udalo
    sie wyslac.

    J.

  • 14. Data: 2018-07-25 13:08:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-25 o 13:00, J.F. pisze:

    > Nie gdzies przy granicy, gdzie mogles zlapac roamingiem zagranicznego
    > operatora ?

    A to, przepraszam, roaming polega na tym, że z jednego smsa robią się 24?

    > Moze czas na odwiedziny na policji ?

    Nie robertuj.

    > I ewentualnie sprawdzenia wlasnego telefonu - w historii jeden czy 24 sms?

    Masz napisane.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-07-25 13:36:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A to, przepraszam, roaming polega na tym, że z jednego smsa robią się
    >24?

    Nie powienien ... choc cos sie mowi o podobnych oszustwach, ale raczej
    na rozmowach.

    >Nie robertuj.

    Jesli to celowe oszustwo, to chyba jednak policja jest wlasciwa ?
    Ale najpierw bym wyjasnil z operatorem.

    A panienka po polsku mowila, po francusku, po rumunsku, po ukrainsku ?
    :-)

    >Masz napisane.

    Ze w billingu.
    A co w telefonie ?