    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Date: Mon, 9 Mar 2015 10:29:20 +0100
    <54f1ae5d$0$2188$65785112@news.neostrada.pl> <md2l69$kh0$1@dont-email.me>
    <md3jo2$jmc$1@node1.news.atman.pl> <md3snh$tg5$1@node1.news.atman.pl>
    <md3tdl$u84$1@node1.news.atman.pl> <md3v94$55d$1@node2.news.atman.pl>
    <54f590e8$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <md43vt$afv$1@node2.news.atman.pl>
    <2002247014$20150303121158@squadack.com>
    <md46ea$cuk$1@node2.news.atman.pl> <md4p4g$c9$1@node2.news.atman.pl>
    <md6in6$qls$1@node2.news.atman.pl> <md7osq$4g0$1@node2.news.atman.pl>
    <md9cg1$nq3$1@node2.news.atman.pl> <mda5r6$j6n$1@node2.news.atman.pl>
    <mdbp7v$fm2$1@node1.news.atman.pl> <mdckai$458$1@node2.news.atman.pl>

    dyskusyjnych:mdckai$458$...@n...news.atman.pl...

    > Ale nie tu i teraz, tylko długofalowo jak rozumiem.

    I jedno i drugie.

    Dla przykładu. Jak wziąłem ślub i chciałem jako tako się urządzić i trzeba
    było kupić meble to pracowałem w budowlance bo wtedy dostałem tam lepszą
    propozycję. Natomiast jak już jako tak się urządziliśmy to zmieniłem pracę
    na biurową która na starcie dawało sporo gorsze warunki, ale za to lepsza
    perspektywę pensji po 2-3 latach i stałe godziny pracy - co _wtedy_ mi
    odpowiadało bo nie miałem jeszcze samochodu.

    Jak budowałem dom to znowu ważniejsze niż zarobki były elastyczne godziny
    pracy - to abym mógł jednego dnia pracować 12 godzin a drugiego 4, albo
    wieczorem z domu. Jak skończyłem budowę to znowu potrzebna była kasa na
    meble i wykończenie więc znowu ważniejsza stała się wysokość pensji.

    Tyle z grubsza, po drodze jeszcze były kolejne studia, narodziny dzieci,
    zmiany miejsc zamieszkania itp.

    > Ale jak za dwa miesiące zarobisz X*4, to lepiej dobrze poszukać takiej
    > pracy, niż zarabiać X i nie mieć czasu, ani siły na szukanie.

    A jak nie znajdziesz? To tylko stracisz dwa miesiące. No i jak świadomie
    rezygnuję z pracy aby szukać to nie jestem żadnym bezrobotnym - bo w tym
    momencie nie chcę pracy tylko chcę jakiegoś czasu na szukanie księcia z
    bajki.

    No i nie zgadzam się że stawianiem sprawy że to jest albo-albo. Można
    jednocześnie i pracować i szukać innej pracy.

    > Ja generalnie tam kombinowałem jak Ty, żeby zawsze coś robić i
    > niekoniecznie miało to sens ekonomiczny.
    > Takie biznesy na siłę trochę otwierane okazywały się czasem bardziej
    > kosztowne niż gdyby posiedzieć przez kilka miesięcy nic nie robiąc i
    > szukając dobrej roboty.

    Ale ja nie otwierałem biznesów - najczęściej jak coś potrzebowałem "od zaraz
    na kilka tygodni" to zajmowałem się wykończeniówką - taka robota dostępna
    jest w zasadzie zawsze i wszędzie.

    Pozdrawiam
    Ergie