    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Date: Tue, 10 Mar 2015 09:32:56 +0100
    <md3snh$tg5$1@node1.news.atman.pl> <md3tdl$u84$1@node1.news.atman.pl>
    <md3v94$55d$1@node2.news.atman.pl>
    <54f590e8$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <md43vt$afv$1@node2.news.atman.pl>
    <54f59598$0$2179$65785112@news.neostrada.pl>
    <md461l$cem$1@node2.news.atman.pl>
    <54f5a47a$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <md4aa9$gnn$1@node2.news.atman.pl>
    <54f5b194$0$15053$65785112@news.neostrada.pl>
    <md4cha$f7c$1@node1.news.atman.pl> <md4p9v$g4$1@node2.news.atman.pl>
    <md6gok$o9q$1@node2.news.atman.pl> <md7omm$48s$1@node2.news.atman.pl>
    <md9c4g$nhk$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1503060045110.3756@quad>
    <mdboi4$eti$1@node1.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.1503061202020.444@quad>
    <mdc52m$suc$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1503072359400.3208@quad> <mdjoci$hf$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <mdk1np$aqt$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    dyskusyjnych:XnsA458C5ED1BE1Dbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...

    > to nie powoduje wyrzucenia z bezrobocia?

    Nie powoduje

    > Chyba nikt juz nie traktuje posredniaków jako sposób na znalezienie
    > pracy -
    > raczej to urzedyu ewidencjonujące bezrobotnych.
    > Pytanie czy w dzisiejszych czasach posredniak powinien szukac nam pracy?

    Pośredniak jest po to by był zasiłek lub darmowa służba zdrowia. Rozwiązanie
    jest proste, znane i było dyskutowane przy okazji reformy zdrowia za czasów
    Buzka. (gdy powstawały kasy chorych).

    Skoro teraz jest tak, że darmowa służba zdrowia należy się wszystkim
    pracującym, emerytom i rencistom oraz bezrobotnym, a pracować na czarno nie
    wolno. . To znaczy że należy się wszystkim obywatelom. Więc zamiast ścigać i
    kontrolować pacjentów przy każdej wizycie czy mają uprawnienia można tych
    urzędników przerzucić na ściganie pracujących na czarno. Jak do darmowej
    opieki zdrowotnej wystarczy obywatelstwo a nie papierek z PUP to wtedy i
    PUP'y można zlikwidować i tych urzędników tez przerzucić do ścigania pracy
    na czarno.

    Efekt będzie potrójnie korzystny:
    - uczciwy obywatel będzie miał łatwiej - mniej papierkologii u lekarza.
    - zmniejszy się skala pracy na czarno więc wzrosną wpływy do budżetu
    - zmniejszy się biurokracja - firmy nie będą musiały zgłaszać pracowników i
    ich rodzin do ubezpieczenia, nikt tego nie będzie musiał przetwarzać i
    kontrolować.

    > No i tutaj wszystko juz zalezy od asertywnosci pracodawcy.
    > Ja bym sie po kilku takich przypadkach zdenerwował conajmniej.

    Niestety w naszej polskiej mentalności ciągle jeszcze oszukiwanie państwa
    (czyli nas wszystkich) należy do "dobrego tonu".

    > Powaznie? Wiecej? A ile płaca na reke?

    13 brutto w Poznaniu i 12,5 we Wrocławiu. Przy 170 godzinach w miesiącu to
    daje 2210 i 2125 brutto miesięcznie a więc około 1540 i 1480 bez
    uwzględnienia kosztów i kwoty wolnej od podatku a więc realnie kilkadziesiąt
    zł więcej.

    Do tego darmowe dojazdy i obiady za 1zł

    Pozdrawiam
    Ergie