  • 21. Data: 2010-06-04 10:18:01
    Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    kogutek pisze:

> [...]
    > na maxa. Feldze niedużo potrzeba żeby się odkształciła. Popatrz na felgę z
    > zapasu. Tam gdzie jest otwór na śrubę felga nie dotyka do tarczy albo bębna.
    > Jest pusta przestrzeń. Felga jest zrobiona z cienkiej blachy. 2 -2,5 mm
    > grubości. Jak się wciśnie część z otworem to jak byś nie przykręcił to i tak
    > będzie za słabo. felga zaczyna się przemieszczać i rozwala otwory. Dlatego nie
    > mogłeś wycentrować. A teraz z pierścieniami, pomimo że będziesz skakał po kluczu
    > to i tak jest za słabo przykręcone. Już Ci lepiej?

    Wszystko prawda - poza ostatnim akapitem... z pierścieniami może być spoko :)

  • 22. Data: 2010-06-04 10:55:25
    Temat: Re: OtwĂłr centrujÄ&#65533;cy felgi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 04 Jun 2010 09:33:52 +0200, krzysiek82 wrote:
    >Ja mam nakrętkę, że stożkiem z wybitymi pierścieniami tłukło jak
    >szalone, po założeniu nowych przestało, przestańcie więc rozpowiadać
    >głupoty, że pierścienie nie są potrzebne. Tu chodzi o bezpieczeństwo,
    >felga musi być dobrze osadzona na pieście !!!!

    Przeciez pisalem wyraznie - Dacia, wyprodukowana wczesniej w milionach
    sztuk jako Renault 12 w ogole nie miala centralnego otworu.
    I tylko 3 sruby. I kola jej nie odpadaly.

    J.

  • 23. Data: 2010-06-04 11:15:38
    Temat: Re: Otwór centrujący felgi
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "CUT"

    > Czy dla samochodu którym jeździ się max 80km/h można założyć felgę o
    > większym otworze centrującym? Znalazłem felgi które mają taki sam
    > rozstaw śrub (5x114,3),wielkość (15'), szerokość (7'), Et0. Tylko
    > otwór centrujący nie pasi.

    http://www.felgi.pl/informacje/v/257/1363/srednica_p
    iasty__otwor_centralny_felgi_oraz_pierscienie_centru
    jace.htmlx

    ale nie wiem ile w tym prawdy ;-)

  • 24. Data: 2010-06-04 11:18:58
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    > http://www.felgi.pl/informacje/v/257/1363/srednica_p
    iasty__otwor_centralny_felgi_oraz_pierscienie_centru
    jace.htmlx

    > ale nie wiem ile w tym prawdy ;-)

    i jeszcze cytat:

    "Otwór centralny (inaczej otwór środkowy lub naba)
    Parametr opisujący wielkość otworu w feldze podawany w milimetrach.
    Otwór centralny w feldze stalowej musi być bezwzględnie dopasowany swoim
    rozmiarem do kołnierza piasty koła, gdyż tylko w taki sposób będzie
    zapewnione odpowiednie przenoszenie obciążeń. Śruby lub nakrętki
    montażowe mają jedynie na celu odpowiednie ustawienie felgi na piaście"

    ze strony
    http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Felgi_stal
    owe___budowa_i_parametry_montazowe_,1,121,40.html

  • 25. Data: 2010-06-04 12:19:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Przemysław Czaja pisze:

> [...]
    > zapewnione odpowiednie przenoszenie obciążeń. Śruby lub nakrętki
    > montażowe mają jedynie na celu odpowiednie ustawienie felgi na piaście"

    Taaa, i siły poprzeczne działające na koło przeniesie na piastę taki plastikowy
    pierścionek, jak te na pierwszym linku :)
    Ja mogę uwierzyć w to że wstępne pozycjonowanie za pomocą plastikowego pierścionka
    może być dokładniejsze niż tylko na śrubach, ale prędzej mi tu kaktus, niż uwierzę
    że coś takiego przeniesie jakiekolwiek znaczące obciążenia...

  • 26. Data: 2010-06-04 13:39:17
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-03 22:57, CUT pisze:

    > Znalazłem kiedyś info może ktoś zrozumie o co chodzi:
    >

    > Wheels made for 5x4.5" lug patterns are NOT hub-centric. Rangers are
    > using lug centric wheels.

    Na grupie londyńczyków przetłumaczono to tak:

    "felgi z otworami 5x4.5" nie są centrowane otworem centralnym. Modele
    Ford Ranger używają śrub stożkowych do prawidłowego ustawienia felgi na
    piaście. "

  • 27. Data: 2010-06-04 13:40:11
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 3 Cze, 22:33, CUT <C...@C...pl> wrote:
> [...]
    > większym otworze centrującym?  Znalazłem felgi które mają taki sam
    > rozstaw śrub (5x114,3),wielkość (15'), szerokość (7'), Et0. Tylko otwór

    Nie wiem czy o to Ci chodzi, ale kiedyś były na allegro dostępne
    pierścienie centrujące.
    Jeden ze sprzedających robił pod wymiar.
    Ja kiedyś kupiłem od tego gościa: http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3766191
    I działały :)

    Pzdr.
    Jacek

  • 28. Data: 2010-06-04 13:47:00
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    jace.htmlx

    > Taaa, i siĹ&#65533;y poprzeczne dziaĹ&#65533;ajÄ&#65533;ce na koĹ&#65533;o
    przeniesie na piastÄ&#65533; taki
    plastikowy
    > pierĹ&#65533;cionek, jak te na pierwszym linku :)
    > Ja mogÄ&#65533; uwierzyÄ&#65533; w to Ĺźe wstÄ&#65533;pne pozycjonowanie za
    pomocÄ&#65533; plastikowego
    pierĹ&#65533;cionka
    > moĹźe byÄ&#65533; dokĹ&#65533;adniejsze niĹź tylko na Ĺ&#65533;rubach, ale
    prÄ&#65533;dzej mi tu kaktus,
    niĹź uwierzÄ&#65533;
    > Ĺźe coĹ&#65533; takiego przeniesie jakiekolwiek znaczÄ&#65533;ce
    obciÄ&#65533;Ĺźenia...

    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ&#65533; byÄ&#65533; niepowaĹźne,
    >    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ&#65533; w
    czÄ&#65533;Ĺ&#65533;ci
    > gts /kropka/ pl    |  lub caĹ&#65533;oĹ&#65533;ci poglÄ&#65533;dom ich Autora.
    Handel istnieje tylko dlatego ze co 37 sekund rodzi się frajer. Taki plastikowy
    dinks dający się odkształcić w ręku jest doskonałym towarem dla 37 sekundowców.
    Poprzednik uwierzył w cudowną moc polietylenu albo polipropylenu. Uwierzył. I o
    to chodzi.

  • 29. Data: 2010-06-04 15:11:26
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kogutek"

> [...]
    > sekundowców.
    > Poprzednik uwierzył w cudowną moc polietylenu albo polipropylenu.

    Hehe - moja wiara nie ma tu nic do rzeczy - zapodałem tylko to co
    znalazłem - każdy wyciąga wnioski jakie chce. Od siebie dodam tylko, że
    przyszło mi kiedyś wymieniać tuleje górnego wachacza w Nissanie P10 (w/g
    nissana nierozbieralne - haha) i wyobraź sobie wkładki (nie wiem czy to
    fachowa nazwa) były z polietylenu czy tam z tego drugiego o którym
    napisałeś ;-)

  • 30. Data: 2010-06-04 16:33:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Przemysław Czaja pisze:

> [...]
    > nissana nierozbieralne - haha) i wyobraź sobie wkładki (nie wiem czy to
    > fachowa nazwa) były z polietylenu czy tam z tego drugiego o którym

    Z teflonu, kolego, teflonu. I jest go tam dość sporo :)
    A górny wahacz(yk) w P10 przenosi raczej niewielkie obciążenia.
    W ogóle nieporownywalne z piastą...
    Mimo to 1) wytrzymuje tylko 2-3 lata, 2) niewielu producentów
    umie zrobić podróbę która wytrzyma choćby tyle samo, 3) są ludzie,
    którzy w związku z powyższym rzeźbią zamienniki w metalu ;)