  • Data: 2017-07-07 13:39:39
    Temat: Re: PE wziął się za tandetę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 05:35:14 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >20 lat temu tania pralka kosztowała tyle co pensja mojej żony.
    >Przeżyła dwójkę dzieci, znaczy przynajmniej jedno pranie dziennie,
    >połamała się po 15 latach.
    >Dzisiejsze tanie pralki nie wytrzymają tyle.
    >No ale dzisiaj za swoją pensję moja żona kupi 5, może 7 tanich
    >pralek, a robi to samo co wtedy.
    >To znaczy że ostra konurencja zmusza producentów do oszczędzania na
    >wszystkim, kosztem trwałości wyrobu.

    Przyjales kiepska jednostke do porownan. Tzn nie o żone chodzi :-),
    tylko o polska pensje, ktora sie mocno zmienila.
    Zobacz ile podobna pralka kosztowala euro lub $, i porownaj ze srednia
    pensja w USA, Niemczech czy np Szwecji.

    Pralki o ile pamietam to kosztowaly podobne kwoty PLN co dzis.
    I $ chyba tez jakos podobnie stal.

    Zmusza ... no zmusza. I potem np wola dac zgrzewany plastik niz dwa
    skrecone srubkami z uszczelka.

    Zobacz tez jak potanialy niektore rzeczy - stal na obudowe raczej nie,
    ale silniki elektryczne tak.
    I wcale nie sa gorsze od tych starych.

    A stara pralka byla polska czy zagraniczna ? Bo w miedzyczasie
    "porzadne" marki tez sie przeniosly do tanich krajow :-)

    Gdy mowa o serwisie, to tez policz zachodnie zarobki serwisanta.
    Chyba, ze liczysz na zrob to sam.

    >Ale to wcale nie ma nic wspólnego z preferencjami konsumentów.

    Konsument nie lubi jak mu sie pralka psuje po 2 latach, ale nie lubi
    tez jak mu obdrapana, brudna i popekana pralka 15 lat stoi :-)

    A teraz zobacz np na obudowe bebna. Dawniej stalowa, dzis plastikowa.
    Plastik nie rdzewieje. Ale lozysk juz nie wymienisz.

    Wiec nowa lepsza, czy gorsza ?
    Bo ile wytrzyma dzisiejsza ... nie wiadomo, za 10 lat bedzie mozna cos
    powiedziec :-)

    J.