  • Data: 2017-10-18 18:51:25
    Temat: Re: PENDRIVE zanim kupie zapytam Was
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/17/2017 11:39 PM, Trefniś wrote:
    > "Czy dane na tym nośniku są bezpieczne? Mam na myśli bezpieczeństwo
    > danych przed zwykłymi użytkownikami, typowym kolegą/koleżanką ze szkoły
    > lub pracy. Zwykły użytkownik to ktoś taki jak ja, ktoś, kto zadaje takie
    > pytania jak ja, ktoś, kto nie wie, czym są "hasłowane" pendrivy..."
    > To zupełnie inny problem, niż zabezpieczenie danych przed _wszelkimi_
    > możliwymi atakami.

    Nie da się przed wszystkimi, ale można przed niektórymi, szczególnie z
    puli sztuczek gimbusów. W sasiedniej szkole nauczycielka znajdowala
    średnio na kazdym komputerze keylogger po tygodniu walki z zajęciami.
    raczej nie były to trojany z netu, tylko świadomie instalowane przez
    jakiegoś miszcza. Używanie pendrive ze sprzętową klawiaturą redukuje
    jedną możliwość.