  • 31. Data: 2014-04-04 17:22:00
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 04 Apr 2014 14:09:27 +0200, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > Ten sam kod kompilowany na PIC działał źle, i w zależności od
    wersji
    > kompilatora, różnie się w swojej wadliwej pracy zachowywał; pewne
    fragmenty

    Jakie kompilatory generowały Ci zły kod?

    --
    Marek

  • 32. Data: 2014-04-04 17:23:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Apr 2014 15:16:02 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > Mogłeś zaprojektować w DIP28.
    > Wtedy łatwiej na przejściówce umieścić 4 szt. PIC32 :-).

    Przecież pic32 jest w dip28...

    --
    Marek

  • 33. Data: 2014-04-04 17:33:50
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Marek wrote:

    > wersji
    > fragmenty
    >
    > Jakie kompilatory generowały Ci zły kod?

    Moje obserwacje opieram na:
    HiTech 9.63 i XC8
    (nowszych od 9.63, przed XC8 1.30 nie sprawdzałem)

    Wcześniejsze miały swoje homory ale generalnie nie miałem zastrzeżeń bo nie
    stosowałem Microhipa w bardziej złożonych sprawach.

    jp

  • 34. Data: 2014-04-04 17:38:32
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    jacek pozniak wrote:

> [...]
    >
    > Wcześniejsze miały swoje homory ale generalnie nie miałem zastrzeżeń bo
    > nie stosowałem Microhipa w bardziej złożonych sprawach.

    Wszystko do do PIC18F
    jp

  • 35. Data: 2014-04-04 18:55:08
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Przecież pic32 jest w dip28...
    >
    > --
    > Marek
    W zasadzie tak, ale już pinowo to średnio kompatybilne :-(

    32mx210 vs. 18F2320
    VDD pin 13 vs. 20
    PORTA2 pin 9 vs.4
    PORTB,0 pin 4 vs. 21
    PGED1,2,3 pin 4,21,2 vs. PGD 28
    PGCEC1,2,3 pin 5,22,3 vs. PGC 27

    No, ale ważne, że się opamiętali i są dostępne też i w DIP.
    Swoją drogą wyszła dodatkowa zaleta DIPów, że można potem łatwo dorobić
    przejściówkę
    do starych projektów.
    Najważniejsze jest chyba zasilanie i kabel programatora.
    Jednak jak nawet ten sam producent zamienia piny, no to już musi być nowa
    płytka.
    S.

  • 36. Data: 2014-04-04 20:10:09
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 04.04.2014 14:09, jacek pozniak pisze:

> [...]
    > Dodam, że program, wg zapewnień autora, był pisany z dużym naciskiem na
    > przenośność, czyli zgodnie ze standardami.

    Jeśli testowałeś to na C18 microchipa, to pamiętaj że nie jest on do
    końca zgodny a ANSI (przynajmniej na domyślnych ustawieniach). Domyślnie
    nie jest włączona promocja do inta, wyłączone jest zerowanie zmiennych
    globalnych (trzeba podłączyć odpowiednią wersję biblioteki startowej,
    żeby włączyć inicjalizację) i pewniej znajdzie się jeszcze parę różnic.

    http://ww1.microchip.com/downloads/en/devicedoc/5128
    8f.pdf

  • 37. Data: 2014-04-04 20:37:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Apr 2014 18:55:08 +0200, Sylwester Łazar<i...@a...pl>
    wrote:
    > Swoją drogą wyszła dodatkowa zaleta DIPów, że można potem łatwo
    dorobić
    > przejściówkę
    > do starych projektów.

    Mnie natomiast ciekawi dlaczego pic32 w dipie ma obniżona
    częstotliwość z 80 MHz do max 50MHz, czyżby obudowa dip28 nie nadaje
    do wyższej f?

    --
    Marek

  • 38. Data: 2014-04-04 21:20:23
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Mnie natomiast ciekawi dlaczego pic32 w dipie ma obniżona
    > częstotliwość z 80 MHz do max 50MHz, czyżby obudowa dip28 nie nadaje
> [...]
    Pamiętasz może Paralaxa?
    SX-52AC-100Mhz
    Jakoś się dało wiele lat temu.
    Potem obnizyli sztucznie do 75MHz
    To są właśnie ustalenia o których nic nie wiemy :-(
    S.

  • 39. Data: 2014-04-04 21:39:55
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Zbych wrote:

    > Jeśli testowałeś to na C18 microchipa, to pamiętaj że nie jest on do
    To był kompilator HiTech oraz XC8, który chyba też raczej wywodzi się z
    HiTech.

    jp

  • 40. Data: 2014-04-04 22:09:06
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    pytajacy wrote:

    > Muszę Cię rozczarować, w AVR-ach też różowo nie ma.
    > Systematycznie pojawiają się posty na różnych forach
    > że program napisany w AVR Studio 4 nie działają, działają
    > źle lub w ogóle się nie kompilują w ATMEL STUDIO 6.
    Mi chodzi o sam kompilator i kompilację z linii poleceń.

    Co do wszelkich "studio" to mogą mieć właczone/wyłaczone jakieś dyrektywy
    błędy w plikach make, itp.

    jp